op 10-01-2011 18:10
Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt eer het geld van een verkoop via Paypal op je eigen bankrekening gestort is ? Ik heb namelijk wat gekocht begin december en de verkoper uit Polen zegt dat hij pas gaat versturen als het geld van Paypal op zijn eigen bankaccount staat.
Ik ben al een maand verder ,dit duurt wel erg lang
De verkoper krijgt een bevestiging dat het item is betaald zodra jij dat in Paypal hebt gedaan.
Omdat Paypal en eBay een goed huwelijk hebben, is voor het item betaald als jij in PP de opdracht tot betalen hebt gegeven. Op dat moment moet de verkoper het item eigenlijk naar je verzenden, anders zijn we met de diverse buitenlandse banken makkelijk > 45 dagen aan het wachten en kun je het net zo goed gewoon via de bank regelen (overschrijving binnen EU = enkele dagen en gratis).
Succes,
jorrie1979
Niet intrappen!!!!!! en meteen een claim indienen wegens een niet ontvangen object, dit is grote flauwekul een evrkoper moet verzenden zo gauw het geld op de PP rekening staat, je kan nu nog een claim indienen (binnen 45 dagen na aankoop)
"verkoper zegt dat .."
De meeste verkopers hebben hun eigen verhaal hoe ze verzenden, hoe ze willen dat je betaalt enz. Dat is juist wat ik zo lastig vind.
Altijd sla je wel wat over. Soms zijn de verzendkosten zo extreem dat het op zwarte inkomsten lijkt of wordt het gekochte alleen in eigen land verzonden. Voordat je biedt moet je echt de hele tekst duursnuffelen. Misschien staat het er wel in en neemt de Pool geen risico. Dus voor alle zekerheid, duik daar nog even in voordat je groot alarm slaat.
Het blijkt maar weer dat men niet weet hoe PayPal werkt.
PayPal houdt de betaling 21 dagen geblokkeerd voor deze verkoper. Daarna duurt het nog een paar dagen voordat het geld op de bankrekening van de verkoper staat.
Deze verkoper wil geen risico lopen en wacht totdat het geld op de bankrekening staat.
eBay/PayPal wil dat deze verkoper meteen gaat verzenden en verwacht dan dat de verkoper het geld voor de verzending ook maar even voorschiet.
Vele verkopers realiseerden zich dat niet vooraf en gaan dus wachten met verzenden.
Je kan het beste wachten totdat er veertig dagen verstreken zijn om de claim bij PayPal in te dienen, op die manier krijgt de verkoper nog een kans om te leveren.
Heb je daar geen zin in, doe de claim dan direct.
eBay met PayPal voor meer plezier