annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wereldwijde "all-in"-service (incl.import)

Op de "all-in"service, dus inkl.invoer, geeft Ebay MISLEIDENDE informatie; verreweg de meeste pakjes komen zonder bijbetaling aan, dus het is absurd al vooraf te gaan betalen voor invoer. Bovendien is het bedrag aan de stevige kant. Er zit GEEN ENKEL VOORDEEL aan deze manier; alle bescherming kan ook met rechtstreeks toezending (T&T en Paypal) en als je wél 21% BTW plus 13 euro voor kosten van PostNL moet betalen, ben je ook nog goedkoper uit. Ebay misleidt de boel door het als alleen maar voordelig aan te merken.

Schande, Ebay !

Hele onderwerp weergeven
Ik koop al jaren op Bay internationaal goederen voor zakelijk gebruik. Aangezien ik een bedrijf hebt wat btw plichtig in Nederland is, is het geïntroduceerde GSP (Global Shipping Program) een regelrechte zakelijke ramp.

Naast de feiten die grande_puffo211 beschrijft, en waar ik helemaal achter sta, is er tevens een situatie ontstaan dat mij als zakelijke koper heel veel geld kost bij een aangeboden object met GSP.
Als ondernemer met een geldig btw nummer in Nederland, wordt het door Ebay ONMOGELIJK gemaakt, om deze btw in vooraftrek te brengen bij onze kwartaal aangifte omzetbelasting. Immers, met GSP geen inklarings factuur meer van TNT post ( of welke ander vervoerder dan ook).

De reactie van Ebay is verschrikkelijk kort door de bocht (Dan koop je toch niet een object met GSP?)
Kennelijk is de arrogantie bij Ebay tot grote hoogte gestegen. Het bestaansrecht van Ebay is er omdat er kopers zijn, NIET alleen omdat verkopers goederen aanbieden via deze site.

Ander issue:
Als ik goederen importeer, ben ALLEEN IK, en niemand anders, verantwoordelijk om invoerrechten af te dragen aan de Staat Der Nederlanden. Deze regels zijn wettelijk vastgelegd. Ebay is in deze situatie NIET degene die hiervoor verantwoordelijk is, immers,zij importeren niets, zij verkopen niets. Ebay en derden partners, hebben daarom geen enkele recht om zich te mengen in nationale importregels waar kopers mee geconfronteerd worden bij binnenkomst van de goederen in Nederland.

GSP moet herzien worden. Indien de koper gebruik wilt maken van GSP, moet deze dat aan kunnen geven, evenzo als de (zakelijke) koper dat niet wilt!.
Ebay biedt GSP aan als een " service",. Welnu, als een Ebay koper geen gebruik wilt maken van deze service, moet deze de keuze kunnen hebben om hier geen gebruik van te kunnen maken, immers het is een stukje extra service dat "aangeboden" wordt. Nu wordt het door onze strot gedouwd, en moeten we het maar doorslikken..........



Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos