op 18-10-2013 10:42
Ik heb een item aangekocht via Ebay. De betaling heb ik via Paypal laten lopen. Nu krijg ik een mail van de verkopende partij (in UK) dat zij een Echeque heeft ontvangen. Is dat de normale gang van zaken? Hoe kan zij deze cheque verzilveren of heeft iemand hier ervaring mee?
Om nog even spitsvondig te zijn:
een echeque is vaak een echec
Een betaling wordt verzonden als een eCheque als je niet een kaart en een bank gekoppeld aan uw account op dat moment , en als uw PayPal-saldo is niet genoeg om de betaling te dekken .
Met eCheques , zal uw bankrekening worden afgeschreven wanneer de betaling is geïnitieerd . Echter , zal de ontvanger meestal de fondsen ontvangen 5-7 werkdagen later .
Om de status van uw eChequebetaling zien :
Log in op uw PayPal-rekening .
Klik op Geschiedenis in de buurt van de bovenkant van de pagina .
Vind de eChequebetaling controleer dan de kolom Status .
Gewist : De overdracht aan de ontvanger heeft voltooid .
Beheerinstanties : De transactie is nog steeds het verwerken van de bank .
Mislukt : We waren niet in staat om het geld te krijgen van uw bank , zodat de betaling aan de ontvanger niet heeft voltooid .
Cancelled : Je hebt geannuleerd de eCheque . Als u een eCheque annuleert het geld zal nog steeds worden afgeschreven van uw bankrekening , maar zal worden bijgeschreven op uw PayPal-rekening .
U kunt de verwachte datum clearing van uw eCheque zien door te klikken op de link Details naast de transactie in uw ' History '
Kijk op paypal.