annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay.UK

stephanthecollector
Community-lid

Ebay.uk legt leden een beperking op omdat ze eisen dat een verkoper in NL dezelfde verzendkosten hanteert als die in Engeland, de beperking houdt in dat je lager in de zoek resultaten komt te staan wat feitelijk inhoud dat je onvindbaar bent, als je daarover contact met ze opneemt zeggen ze doodleuk dan verhoog je je vraagprijs maar en anders zoek je je heil maar ergens anders(niet in die bewoordingen maar daar komt het wel op neer)Ze zijn alleen geintereseerd in je geld en verder kan je blijkbaar barsten.

Ik vind dit een vreemde gang van zaken, hoe kunnen ze nu verlangen dat je dezelfde verzendkosten hanteerd terwijl je verzend vanuit NL.

Een voorbeeld: Ik verstuur 6 kleine porseleinen beeldjes in een grote bubbel envelop, de kosten zijn in totaal inclusief envelop 4,- ik bereken 3,- dus verlies er 1,- op, zelfs dat vinden ze teveel, ik moet maar gratis verzenden aanbieden.

Voor sommige zaken doe ik dat al maar ja dan moet je de vraagprijs verhogen, en u raad het al de verkoop stort in.

Kortom je kan het op ebay.uk nooit goed doen alleen slecht, tja en om alleen op ebay.nl te adverteren dat zou een optie zijn ware het niet dat die markt voor dit soort porselein klein is (nauwelijks bestaand)


Wat zou nu eventueel buiten MP om een goed alternatief zijn?. en zijn er meer verkopers met deze ervaring?

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

kopersbescherming
Community-lid

eBay wil de winst maximaliseren.

Door de verzendkosten te minimaliseren, liever nog op nul te stellen wordt de verkoopprijs hoger en dus het deel voor eBay hoger.

Voorheen verkochten verkopers bijvoorbeeld iets voor 1 cent met 20 dollar verzendkosten juist om zo weinig mogelijk aan eBay te hoeven afdragen. Dat is door de gestelde maximalisering van de verzendkosten niet meer mogelijk.

 

Voor eBay is in veel segmenten geen werkelijke vervanger beschikbaar.

U dient zich derhalve te voegen of te verdwijnen, uitzonderingen zouden de regel onuitvoerbaar maken.

 

 

Antwoorden (0)

Een vraag stellen