annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Claim koper toegewezen maar geen product retour

Hallo,

Ik heb dat ik mijn vraag/kwestie in het goede topic plaats.

Ik zit met een eigenaardig geval, wat mij niet normaal afgehandeld lijkt te zijn.

Enkele tijd geleden heeft iemand van mij in de VS een nieuwe metaaldetector gekocht. Hij vond dat het product niet goed werkte (wat natuurlijk kan) en wil het retour sturen. Ik heb hem aangeboden om de elektronica unit retour te sturen op mijn kosten en hem of wel te repareren of te vernieuwen. Hierop kwam geen antwoord.

Na enige tijd bleek de koper een geschil geopend te hebben welke uiteindelijk in het voordeel van de koper is besloten. Nu wil het alleen zo zijn dat het aankoop bedrag + verzend kosten van mijn paypal rekening is geboekt maar ik geen product retour heb, ook heeft de koper deze niet retour gestuurd.

Ik neem toch aan dat dit geen normale gang van zaken kan zijn? Het zal dus betekenen dat ik mijn product en het aankoop bedrag kwijt ben.

Ik heb nooit geld op mijn paypal rekening staan dit boek ik altijd direct door naar mijn bank rekening. Toen het geschil geopend was heeft ebay/paypal het aankoop bedrag ex verzendkosten al van mijn rekening afgetrokken/ingehouden dit bedrag heb ik toen bijgestort. Toen ebay gistern het geschil in voordeel van de koper toekende, werd de verzendkosten ook geïnd. Als ik nu op ebay in "mijn account" kijk staat daar dat ik nog een bedrag aan ebay verschuldigd ben (wat precies het verkoop bedrag incl verzenden is) ik neem aan dat dit binnen enkele dagen verdwijnt? Vermodelijk omdat ik geen saldo op mijn rekening had waardoor ze de verzendkosten niet konden innen?

Erg vreemd trouwens ook dat ebay uberhaubt geen oplossings mogelijkheid bied, ik vraag mij af of de communicatie in het gesprek tussen mij en de koper wel gelezen heeft. Ik had de koper immers een naar mijn inziens zeer nette oplossing geboden.

Mvrg
Stefan

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

Hier ben je overgeleverd aan de grillen van Ebay.

Die zijn soms ondoorgrondbaar. 

Hou er rekening mee dat de correspondentie plaatsvond via een of andere vertaling in een land als India.

Je kunt Ebay vragen om de redenen waarom ze het geschil hebben toegewezen aan de koper te geven en waarom ze geen rekening hebben gehouden met je aanbod aan die koper.

Afhankelijk van het antwoord kun je dan actie ondernemen.

Maar..... internationaal je gelijk hebben en je gelijk krijgen zal heel moeilijk worden.

 

Succes!

Een vraag stellen