annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Boete van Douane?

Beste mensen,

Ik wil graag een merkartikel bestellen uit China. Het feit dat het uit China komt en onder de €10 is geeft mij de indruk dat het namaak is. Kan de Douane mij hier een boete voor geven als ik dit koop? (aangezien namaak illegaal is). Iemand hier ervaring mee?

(ps. het artikel dat ik wil kopen zijn make-up borstels)

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

De Douane is nog het minste probleem.

Een zogenaamd schikkingsvoorstel van het merk vertegenwoordigend advocatenkantoor, daar kom je maar lastig vanaf.

Over welk merk gaat het in dit geval?

Sommige merken zijn hierin dwingender dan andere.

Een hele andere benadering is die van de grote getallen.

Aangezien er amper echte merkartikelen via eBay te koop zijn zal het afbreukrisico van de neppers laag zijn. U kunt er dan op gokken.

Vraag blijft, bent u blij met nep?

Het zou kunnen, immers ieder het zijne.

And after all, it's only stuff.

Op dit forum zijn meerdere zaken gemeld waarbij de koper te maken kreeg met inbeslagname van het nepproduct gevolgd door een schikkingsvoorstel van een advocatenkantoor namens de merkhouder.

Als je dat risico wil nemen, dan ben je daar natuurlijk helemaal vrij in.

Als u zelf al denkt dat het om vervalsing gaat waarom zou u het dan nog willen kopen?

Een boete behoort zeker tot de mogelijkheden dus ik zou me er niet aan wagen

Het gaat me zeker niet om het merk. Het was een grote set borstel voor heel goedkoop. Er staat op de borstel Bobbi Brown en dat is geloof ik een lijn van MAC. Maar ik ga het niet riskeren, zoek wel een andere leuke aanbieding:). Bedankt voor de reacties allemaal!

Een vraag stellen