annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay Purchase Program

parame-2009
Community-lid

Goeden avond,

 

Ik wil graag iets kopen via ebay, en kreeg een mail dat de betaling en levering via eBay Buyer/Seller Protection Program ging gebeuren.

Op het eerste gezicht leek alles in orde en heb ik aangegeven dat ik mee wou werken.

Ik kreeg een mail die "afkomstig" zou zijn van Ebay en zag er ook allemaal netjes uit.

Er viel mij 1 ding op en dat is dat de betaling via Western Union gedaan moest worden.

Ik wil geen geld overmaken naar een vreemde zonder dat ik 100% zeker ben dat er geleverd wordt, dus heb ik de vraag gesteld of het mogelijk is om via Paypal te betalen.

"We are sorry but Paypal or CreditCards are used only for direct payments to sellers. In this case you send the money to us (eBay) and you have to use WesternUnion"

Dit is het antwoord wat ik op mijn vraag kreeg.

Ik vertrouw het nu dus niet meer, maar wil weten of ik met deze transactie door moet gaan.

 

Bij voorbaat dank voor jullie assistentie

 

gr,

 

Daniel

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

Beslist niet doen: oplichters. Kun je hier even het itemnummer posten?

anjab7302
Community-lid

Op Ebay zelf wordt altijd gewaarschuwd,om niet te betalen met Western Union-dit is niet veilig.

Het beste is,om met paypal te betalen.

Trouwens, het kan ook zijn, dat het bericht helemaal niet van Ebay afkomstig is- daar wordt ook wel eens voor gewaarschuwd op Ebay!

Kijk maar eens naar de mailtjes, die je van Ebay zelf ontvangt...daar stat trouwnes altijd je gebruikersnaam in.

Als je t sowieso niet vertrouwd, stuur Ebay dan een mail,en vraag ze, wat je er niet van begrijpt, dan weet je  t zo ( nou ja, binnen 48 uur geloof ik, wanneer ze reageren,maar, in ieder geval is dat op zeker spelen).

Absoluut NIET met Western Union betalen-betaal je met Paypal,dan zijn je aankopen gedekt,als er iets fout gaat...

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

parame-2009
Community-lid

Ik heb de mail al doorgestuurd naar Spoof@ebay.nl.

de advertentie is inmiddels verwijderd van ebay.

Stuur het bericht dat je hebt ontvangen ook even door naar spoof@ebay.nl

 

 

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos