op 08-03-2019 00:15
Hallo.
Ik heb iets gekocht op eBay in de UK. Het object is verzonden naar mij in NL.
Maar door een foute invoer van het adres door de verkoper kon DHL het pakket niet bezorgen (maar wel een "we hebben je gemist"-kaartje).
Verder heeft de bezorger het pakketje als zijnde 'bezorgd' aangemerkt, nadat hij ermee is terug gekomen van zijn bezorgronde bij het sorteercentrum.
Daarna is het pakketje nog meerdere dagen door DHL gescand, waarna het is terug gestuurd naar de verzender, volgens DHL.
Ik heb hierover al een geschil en een claim geopend, maar deze werd al heel gauw gesloten omdat het object als 'bezorgd' staat aangemeld. Ik heb hier nu een bezwaar over ingediend.
Uiteraard heb ik ook met de verkoper contact gehad, deze verwijst de verantwoordelijkheid naar eBay omdat het via GSP is verstuurd.
Kan iemand hier mij een tip geven om tot een goede oplossing te komen?
Met vriendelijke groet
Als je iets koopt bij een verkoper via Ebay dan heb je een "koopcontract" met die verkoper, niet met Ebay.
Door iets aan te bieden bij een verzender sluit die verkoper een "vervoers"contract met die verzender.
Daar ben je als koper geen partij in.
Helaas vind de verzending plaats met het schimmige Global Shipping Program met zijn geheel eigen voorwaarden.
zie:
Ik kan daar niet echt uithalen wie nu verantwoordelijk is, maar wellicht ken je iemand die daar bij kan helpen.
Eén van de dingen die ik in de voorwaarden zag was dat een geretourneerd pakket niet terug mag naar de afzender.
Maar hoe het dan wel moet, geen idee.
Google maar eens op GSP en je ziet wat een ellende dat geeft.
Wat ook niet helpt is de status "bezorgd" van het pakket bij DHL.
Het zal niet meevallen aan te tonen dat die status onjuist is.
In ieder geval veel succes en misschien heeft iemand anders nog een tip.