annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vraag omtrent gratis verzendkosten

Hallo,

 

Ik bestel nu redelijk vaak dingen op ebay, vaak kom ik producten tegen die bijvoorbeeld €2,- kosten met gratis verzending.

 

Hoe kan dit eigenlijk? Aangezien als ik in nederland een pakketje binnen nederland wil versturen ik al €6,75 moet betalen.. Hoe komt het dan dat het internationaal gratis is?

Ik bedoel stel het is gratis van HongKong naar Nederland, hoe krijgen ze het dan van het centraal punt in nederland naar mijn huis toe? Dit is namelijk normaalgesproken al €6,75

 

Gr,

 

Tomas.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (5)

Antwoorden (5)

kopersbescherming
Community-lid

Als u bij de bestelling alsnog iets aan TNT moet betalen dan is dat niet voor de verzending. Er is dan sprake van een zending van buiten de europese unie waarover btw, invoerrechten en kosten betaald moeten worden.

 

Gratis verzending bestaat in principe niet.
Ik en u  als verzender betalen de prijs aan Nederlandse postzegels en/of pakketzegels om het verlies te compenseren van de goedkope buitenlandse verzendingen.

Voor een pakket buiten EU met een waarde van 0 t.e.m 22euro moet je geen invoer kosten ,btw en inklaring kosten betalen.

 

voor een pakket buiten EU met een waarde hoger dan 22euro tot en met 150euro betaal je enkel btw en geen invoerkosten en inklaringskosten.

 

voor een pakket buiten EU met een waarde hoger dan 159euro betaal je invoerkosten + inklaringskosten +btw

Hoi,

 

Bedankt voor de reacties.

Dus het is niet zo als ik iets bestel van gratis verzending dat ik dan later een rekening van TNT krijg dat ik nog extra verzending moet betalen?

 

Iemand zei namelijk dat hij ooit iets gekocht had via paypal met gratis verzending, toen de post het kwam bezorgen moest hij nog een rekening betalen.


Gr.

kopersbescherming
Community-lid

Verzendkosten zijn in het buitenland vaak veel lager dan hier. Dat is dan inclusief bezorging op het adres in nl.

Daarom moeten al die dure postbodes er ook uit, de kosten zijn gewoon te hoog.

 

Overigens, kijkt u niet vreemd op als een geadverteerde gratis verzending toch vaak wel betaald moet worden, gratis is dan voor de sterren.

 

Een vraag stellen