op 28-02-2014 12:18
Hallo, ik heb op ebay fr. Een antiek poppenstoeltje gekocht, het was in een te klein doosje verpakt, waardoor er aan de zijkanten geen bescherming was. Er was dus een stukje afgebroken, ik heb hiervan foto's gestuurd de eigenaar zegd hiervoor niet verandwoordelijk te zijn en bied me 10 euro aan. Het koste bij elkaat 104 euro, ik heb betaald voor een gaaf stoeltje en geef het liever terug, moet hij het nu terug nemen +de kosten voor terug sturen? Ik heb betaald via PayPal.Hij had het ook aan geboden met gratis verzenden , maar met betalen stond er toch 21 euro verzendkosten bij. Ik heb een mail gestuurd dat het niet correct was, hij zij dat hij een foutje had gemaakt, maar het stond er al een tijdje op dus dat had hij ook kunnen herstellen. Ik heb de verzendkosten toch betaald, had geen zin in verder gezeur, nu is het ook noch defect. Noch maals moet hij het terug nemen? Bij voorbaad bedankt voor de hulp.
Groeten van Anna.
Retour sturen is altijd op eigen kosten.
Persoonlijk betaal ik altijd de retour kosten als ik een fout gemaakt heb of het door mijn toedoen niet goed is aangekomen. Dit is mijn eigen keus en daarmee een stukje service waarmee ik een koper toch kan weerhouden een negatieve feedback te geven.
Uw verkoper is geen zakelijke verkoper en daarmee niet verplicht het object terug te nemen. Als u er voor kiest een geschil te openen op Paypal dan dient u het stoeltje aangetekend retour te sturen. Een pakje tot 2 kilo kost u 14.30 euro. Deze kosten krijgt u niet terug. Enkel de oorspronkelijke aankoopprijs en verzendkosten. Echter, een verlies van 14.30 lijkt mij beter als een kapot stoeltje.