annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Privemail van verkoper om mijn gegevens door tegeven alsvorens verzenden!?

Hallo,

 

Ik heb een object gekocht en nettjes betaald. Mijn verzendgegevens zijn zoals gewoonlijke gekoppeld aan mijn account.

Vervolgens krijg ik een mail van de verkoper waarin hij mij mijn gegevens vraagt via een brief die ik met de post ingvuld terug moet sturen voordat het opbject verzonden kan worden. Dit is de engelse wetgeving, aldus de verkoper.

 

Ik geloof hier zelf vrij weinig van. Ik heb al vaker wat laten overkomen vanuit engeland en dit is altijd gewoon gegaan zonder schriftelijke poespas. Klopt dit wel, en wat moet ik hier mee doen? En is dit wel de gewone gang van zaken, dan gaat dit natuurlijk ten koste van de verzendtijd, omdat mijn ingevuld formulier eerst naar de verkoper gestuurd moet worden!!

 

Zie de mail (exclusief de bijlage) hier onder:

 

 

>-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------<

 

Hi

 

Thanks for your order. The export form here.

 

1. Print it.

2. Sign your name.

3. Print your name IN CAPITAL LETTERS

4. Write todays date.

5. Email AND Post it back to the address below. This is essential.

 

We can ship once we have your emailed copy, but for legal compliance reasons we need to know you have posted the paper BEFORE we can ship the order. Please email to say that you have posted it.

 

Sorry that this is annoying but it is UK export law that we cannot disobey.

 

Scans and photos MUST be a high quality and size. Do not have any background or take photo at an angle or with any blurring. Anything that is not good quality will not allow shipping before the posted original is received.

 

If there is a problem with the Word document format we can also send again as a PDF or text (txt) document , please ask for this is you prefer PDF or text..

 

If there is a problem with printing it or sending back please tell me and I can post you a paper copy.

 

Best regards,

 

(naam en aders)

 

>-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------<

 

Graag hoor ik hier wat over.

Alvast bedankt.

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

als ik " UK export law " google vind ik deze woorden in combinatie met militaire goederen. Mogelijk is dat op jouw aankoop van toepassing.

 

https://www.gov.uk/overview-of-export-control-legislation‎
 
 

3 sep. 2012 - The UK's export control laws for 'strategic goods' (military or dual-use items) are defined in the UK's parliamentary statutory legislation. As with ...

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

en een portie wantrouwen vooraf is beter, dan wantrouwen achteraf.

Wantrouwen is altijd goed maar vertrouwen is beter als men dit kan hebben.

Het geloof kan ik je niet geven, maar dit is te lezen op de  EBAY-winkel, waar jij iets gekocht hebt. Misschien heb je er iets aan.

International Customers (outside United Kingdom) please READ - There are special UK export rules for sales of telescopic scopes over 4x maximum magnification. You are very welcome to buy, but depending on your location we may have to get an export permit before we can ship. See full details in the shipping and delivery section or individual product adverts,

 

Mogelijk is dit een aanwijzing.

 

als ik " UK export law " google vind ik deze woorden in combinatie met militaire goederen. Mogelijk is dat op jouw aankoop van toepassing.

 

 3 sep. 2012 - The UK's export control laws for 'strategic goods' (military or dual-use items) are defined in the UK's parliamentary statutory legislation. As with ...
 
DUAL-USE GOEDEREN

Het toezicht op handel in militaire goederen is geregeld in verschillende internationale verdragen. Op grond daarvan is in Nederland, in artikel 6 van het Besluit Strategische goederen, geregeld dat militaire goederen niet zonder vergunning mogen worden uitgevoerd of doorgevoerd. Vaak wordt gedacht dat deze exportcontroles alleen gelden voor militaire goederen, maar het is belangrijk om te weten dat exportcontroles ook van toepassing zijn op goederen die - hoewel bestemd voor civiele toepassingen - tevens voor militaire doeleinden zouden kunnen worden gebruikt. Dat zijn de zogeheten goederen voor tweeërlei gebruik, veelal aangeduid als Dual-use goederen.

De Europese Commissie heeft halverwege vorig jaar (2011) een Groenboek gepubliceerd over de werking van het Dual-use Export Controle systeem. Wanneer u te maken heeft met Dual-use goederen controleer dan de vorderingen met het Groenboek via deze link:

http://ec.europa.eu/trade/creating-opportunities/trade-topics/Dual-use/


Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos