op 25-08-2011 11:36
Mocht je onverhoopt een terugbetaling moeten doen via PP zorg er dan voor dat je voor je dit doet je klant op de hoogte stelt dat PayPal tegenwoordig ook terugbetalingen meer dan een week vasthoud onafhankelijk van het feit of je nu wel of niet voldoende geld op je PP hebt staan.
Dit is weer een nieuwe manier voor PP om meer rente te trekken en dus meer geld te verdienen!
Dus wees gewaarschuwd en stel je klanten op de hoogte en/of vermeld dit bij je teruggave beleid!
-- Bewerkt door hummelforlife op 25 Aug 2011 11:37 CESTgelukkig heeft mijn koper begrip getoond na uitleg!
Je hebt groot gelijk! PP heeft het geld van mijn rekening gehaald en houdt het nog doodleuk 8 dagen vast terwijl zoals ik al zei er genoeg geld op de PP rek stond!
( ik reageer ff met dit account ) ben weer bezig met die klant te informeren.
maar ben bang dat mijn score (sterren) en FB straks volledig naar de Maan is
Ik ga binnenkort gewoon weer lekker ouderwets in de weekenden op rommelmarkten en braderieën staan om van 2 garageboxen handel af te komen.
Veel gezelliger... 🙂
Voor mij is een hele hoop ook een raadsel, het is precies wat jezelf al zei pp promoot de wijze snel en makkelijk en de koper+verkoper worden de dupe als hun hun woord niet houden...
helaas is er weinig aan te doen behalve toch maar een keer echt afhaken van ebay en paypal.
Zou ik vandaag bijna weer vergeten me winkel te sluiten trouwens... 😛
Beste Stephan,
als jij de opdracht al gegeven hebt om
het bedrag over te boeken naar je koper
en daar de medeling van hebt dat Paypal
het pas op 1 september a.s. gaat uitvoeren
Zou er dan niet door Paypal niet aan de
koper in zijn of haar Paypalaccount daar
melding van gedaan worden? Paypal
weet namelijk aan de hand van je
betalingsinstructie wie de ontvangende
partij is.
En zoals je ongetwijfeld zult weten doe
ik dus niet aan Paypal. vandaag overgeboekt
in Nederland betekent regelmatig voor mij de
volgende dag al spullen in huis.
nogmaals het hoe en waarom het nu zo
gaat bij Paypal is mij dus een volkomen
raadsel. ik lees wel eens de berichten
van mensen die bijvoorbeeld naar
Australië moeten afleveren en dan
wachten tot bijschrijving op hun Paypalaccount
en dan pas gaan afleveren, is volgens mij
vragen om een slechte sterrenscore en
de daaruit eventueel voortvloeiende ongein voor de verkoper.
snappen doe ik het allang niet meer.
maar jullie zijn klanten van Paypal en ik
dus niet, jullie zouden toch wel eens
bijgepraat moeten worden over het
hoe en waarom lijkt me zo.
Want op zo een manier te moeten verkopen lijkt
me niet zo leuk.
groetjes Niek
Ik kan niet meer doen dan afwachten (zoals gewoonlijk) je bent steeds meer overgeleverd aan de PP goden! het verkopen wordt er niet leuker op zo!
Mijn koper snapt het allemaal gewoon niet (nog vrij nieuw) ik heb het net opnieuw proberen uit te leggen en wacht nog op een antwoord.
Jammer dat je koper zo weinig begrip ervoor heeft (de meesten zullen dat wel hebben), die snapt toch ook wel als die geen geschil kan openen dat jij jouw deel al voltooid hebt en dat de rest aan paypal ligt...
Ik deel die mening wel dat het gaat om rente trekken of met een positiever eindsaldo het jaar, kwartaal of de maand af te sluiten.
Met meer als 350 miljoen actieve gebruikers kan dat nog wel eens aardig aantikken, en het bussines model van paypal is juist de fondsen hoog op te laten lopen om vervolgens rente te kunnen trekken of te kunnen investeren.
Als paypal alleen een tussenpersoon zou zijn en niks meer dan dat dan zou paypal stukken minder winst maken en puur en alleen fondsen beheren en paypal draait een veel hogere winst als wat ze jaarlijks binnenkrijgen aan transactiekosten.
Juist omdat de rente percentages historisch laag zijn zou het voor paypal aantrekkelijker maken het geld zelf langer vast te houden.
Voor de rest is het gewoon bagger hoe paypal in dit geval met jou als klant omgaat.
Bij de eerst volgende terubetaling ga ik dit ook maar goed in de gaten houden.
dat laatste dat is ook precies waar het me om gaat, de koper snapt er niets meer van laat staan de verkoper!
paypal vind het zelfs niet nodig de koper op de hoogte te stellen dat het om een uitgestelde betaling gaat.
deze koper heeft al laten weten nog een paar dagen te wachten, een claim openen kan hij niet meer omdat de terugbetaling al is gestart! dus ik verwacht inderdaad een negatief.
het gaat trouwens niet om dit account maar om een ander (metrijst) maar dat had je vast al begrepen
ik ben het zat!
Beste Hummel,
het ontgaat mij al hele tijden waarom
Paypal gelden zolang onder zich houdt.
Je bewering dat dat om rente trekken
gaat die deel ik dus niet, In Europa en
de USA zijn de rentepercentages historisch
laag.
Ook begrijp ik niet dat Paypal die toch
de reputatie had dat je via Paypal op
de snelst mogelijke wijze over kon boeken
en dat dat dan ook gelijk bij de verkoper
bijgeschreven was, verruild heeft voor
een andere aanpak.
Wat jou nu overkomt, is dus niet meer
uit te leggen aan een koper.
Ik heb begrepen dat jij een koper zijn
geld wilt terugbetalen voor iets wat
niet bij de koper aangekomen is,
Dat je in dit soort zaken de teleurgestelde
koper zo snel mogelijk zijn geld terug wilt
geven dat begrijpt iedereen.
Ja en als daar dan vertragingen in
optreden dan heb jij natuurlijk als
betrouwbare verkoper een vette
negatieve feedback aan je broek
want koper denkt natuurlijk dat jij
een spelletje met hem of haar speelt.
Het is je allemaal wat,
succes ermee,
groetjes Niek