annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nederlandse koper vraagt betaling via Paypal

anjab7302
Community-lid

Ik heb wat kleine dingetjes( totaal bedrag iets van net geen 10 euro) gekocht van een verkoper met een feedback van 7.

Deze verkoper vraagt me met paypal te betalen.

De verkoper is Nederlander,ik ook,en de objecten worden verzonden van het ene Nederlandse adres naar het andere ...

Is dat normaal?

Paypal rekent toch kosten hiervoor?

Wat mankeert er aan de bank?

Nog afgezien van het feit,dat paypal me vraagt,om mijn creditcardgegevens in te voeren,en die heb ik niet!!!

 

Hoe kan dan ik ooit mijn spulletjes betalen?

En,als ik niet via de bank kan betalen,en geen mogelijkheid heb,om via paypal te betalen, krijg ik straks een aantekening van Ebay aan mijn broek voor niet betalen van de goederen!

 

Daar krijg je toch een sik van???

 

Sorry, ik moest het even kwijt...

 

Maar, ik hoop, dat iemand me kan helpen.

Ik heb de verkoper gemaild voor zijn bankgegevens,maar heb nog geen reactie terug ontvangen..

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

kopersbescherming
Community-lid

Neen, normaal is dit niet. Verkopers proberen van alles om onder PayPal uit te komen hoewel het verplicht is.

 

Waarschijnlijk weet deze beginnende verkoper dat nog niet.

 

U kunt ook een PayPal rekening nemen door het koppelen van uw bankrekening. Doe dat dan eerst voordat u de betaling gaat doen.

 

Als u volhardt in het niet betalen en de verkoper meldt u bij eBay krijgt u inderdaad een aantekening.

 

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

anjab7302
Community-lid

Dat was me pas naderhand opgevallen-toen ik wilde betalen,dus.

Ik heb dit nooit eerder meegemaakt,de meeste verkopers geven keuze mogelijkhied,om je artikel te betalen.

Voortaan zal ik daar toch eens beter op gaan letten.

Overigens heb ik nu mijn bankrekening aan mijn paypal account kunnen toevoegen,alleen duurt het nog enkel dagen,eer paypal dit rond heeft.

En dan moet ik het geld nog gaan storten,dus, de verkoper zou dan nog wat langer op zijn geld moeten wachten.

Overigens heb ik nog steeds geen reactie van die gast ontvangen...

Ik zal ook weer eens beter aan opletten,hoeveel feedbacks de verkoper heeft: mijn ervarings is toch wel,dat verkopers met meer feedbacks ook betrouwbaarder zijn.

Van jou, Abeldoorn,heb ik ook al eens een en ander gekocht,en tot grote tevredenheid,mag ik wel zeggen.

Dat was toen wederzeids,geloof ik,haha.

maar, dit is een zijspoor...

In ieder geval bedankt voor alle tips.

stephanthecollector
Community-lid

zoals ik al vermoede heeft de verkoper aangegeven alleen PP betalingen te accepteren, dit had u kunnen weten door de betalingsvoorwaarden te lezen.

stephanthecollector
Community-lid

Nieuwe verkopers zijn verplicht om betalingen te accepteren via PP uiteraard kan dit ook via een overschrijving maar alleen als de verkoper dit ook heeft aangegeven in zijn advertentie, als de verkoper alleen PP accepteerd had u dit kunnen weten door naar de betalingswijze te kijken die de  verkoper heeft aangegeven

anjab7302
Community-lid

Ik heb wel een paypal account,maar,wanneer ik probeer,om daar in te loggen,valt er geen bankrekening toe te voegen,want,er wordt direct om creditcardgegevens gevraagd, en dus geen mogelijkheid gegeven,om een bankrekening toe te voegen!

En zo blijf je dus aan de gang!

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos