op 09-02-2014 10:55
Mijn bestelling is beschadigd aangekomen door niet stevig genoeg verpakt. Verkoper neemt geen verantwoording en beroept zich op niet verantwoordelijk zijn voor de postzending.
Het gaat hier om een cassette met 4 boeken van zo'n 6 kg wat verpakt was in een doosje van slechts 2.5mm dik. Ook was dit doosje te ruim waardoor het geheel heeft bewogen bij schokken onderweg. Resultaat is dat de cassette geheel kapot is en 1 van de boeken ingedeukt. Ik mag toch verwachten dat de verkoper wel verantwoordelijk gehouden kan worden voor de kwaliteit van de verpakking? Ik heb bij het betalen van het object zelfs nog extra verzocht om het object stevig te verpakken. Bovendien is dit een proffessionene boekverkoper waarvan verwacht mag worden dat deze ervaring heeft met het verpakken en verzenden van boeken.
Ik heb nu 3 maal een email gestuurd. Ik vroeg om het object te retourneren en mijn geld terug. De eerste maal reageerde verkoper enkel met het melden dat er meer voor de postzending was betaald als mij in rekening gebracht en verbaasd was dat ondanks het hoge bedrag het pakket was beschadigd en mij tenslotte wees op het in geen geval verantwoordelijk zijn voor de postzending. Op de laatste 2 mails kreeg ik geen reactie meer. Wat kan ik nu nog doen??
Laat alles via eBay lopen en start een claim, dit heeft geen zin als u niet met PayPal hebt betaald.
Als u wel met PayPal hebt betaald zal het ook lastig worden.
Bij een claim voor niet-als-omschreven zult u de boeken voor eigen rekening moeten terugsturen.
Bij een claim voor niet-ontvangen moet de vekoper bewijzen dat u het omtvangen hebt.