annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Meer Verzendkosten rekenen

Ik maak het nu al een paar keer mee dat er meer verzendkosten betaald zijn dan daad werkelijk op het pakje zaten.

Ik baal daar enorm van ;\

Op zich is een euro teveel niet zo erg, maar als het meerdere malen gebeurd dan wordt het toch een groot bedrag.

Ook pas nog met pakketpost mee gemaakt.

TPG kosten betaald en DHL verstuurd, een verschil van 1,75

Ik spreek verkopers erop aan, maar krijg meestal te horen dat het ook voor verpakkingen kosten is.

Mijn tegen bericht is dan wel dat men het er in de advertentie bij moet zetten dat je meer betaald daarvoor.

Hoe ondervinden jullie dit?

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (3)

Antwoorden (3)

Ten eerste ben je akkoord gegaan om het item te kopen met de aangegeven verzendkosten.

Soms heeft de verkoper minder kosten dan aangegeven, maar komt ook regelmatig voor dat de verzendkosten hoger zijn dan aangegeven. Vind je dan ook dat je de extra kosten moet betalen?

Ik verlies bijna altijd op de verzendkosten maar heb nog nooit een bericht gehad van iemand die vind dat die kosten voor hem/haar zijn

Verpakkingskosten is iets dat de verkoper toch moet berekenen en of het dan in de verzendkosten of in de prijs van het item zit maakt meestal niet echt uit.

Ook zijn er verkopers die met de auto naar een postkantoor moeten om op te laten sturen. Dit zijn ook kosten die verrekend moeten worden.

Met het moeten verreken van de verpakkingskosten bedoel ik dat je als verkoper toch rekening zal moeten houden met de extra kosten die je maakt om iets te versturen. Als je verkoopt en het niet in de verzendkosten berekend gaat het dus van de verkoopprijs af. Hierop moet je dus je vraagprijs aanpassen. Dus niet iets voor bieden vanaf 0.01 euro bijv.

Dat met de auto post wegbrengen kreeg ik laatst als reden van een engelse verkoper die 5 pond verzendkosten vroeg voor een cd.

Heb hem daarover gemailt en kreeg dus die reden en de reactie van dat het aan mij is om akkoord te gaan of niet.

Niet iedereen heeft een postkantoor naast de deur. Sommige mensen wonen in het buiten gebied en moeten dus echt met de auto, vooral voor pakketten. Dus volgens jou moeten die maar niet gaan verkopen.

Zolang ik van te voren weet wat de verzendkosten zijn maakt het mij niet uit wat ze vragen. Als ze de extra kosten van de verzendkosten afhalen en bij de prijs op doen kom ik toch op het zelfde uit totaal.

Tuurlijk ben ik akkoord gegaan met de aangegeven verzendkosten.

Dat is ook geen probleem.

Het probleem vind ik wel dat men er minder op doet dan vermeld en ik wil heus wel verpakkingen kosten oid betalen maar wel van te voren weten dat het wordt verrekend.

En zoals u beschrijft dat dat "moet" daar ben ik het niet mee eens.

Ik heb zelf ook verkocht en verrekende dat niet.

Dat men naar de post moet rijden met de auto etc... vind ik ver gezocht allemaal hoor.

Als dat teveel gaat kosten en je moet dat iemand anders verrekenen moet je in mijn ogen niet verkopen.

Een vraag stellen