annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Handtekening ontvangst voor onbetrouwbaar pakketje?

rhodedon
Community-lid

Ik verwacht een pakketje gekocht op Ebay (verkoper 98% positief 20 verkopen) uit China. Ebay heeft na mijn aankoop en betaling het object echter verwijderd. Stel het pakketje ziet er duidelijk te klein uit voor passen van het gekochte object.

 

Moet ik bij ontvangst het pakketje accepteren (handtekening) of weigeren? Ik heb betaald met Paypal.

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

abeldoorn
Community-lid

je hoeft bij de post een pakje niet te accepteren/ niet te tekenen voor ontvangst/ niet af te halen bij het postkantoor. Het gaat dan retour afzender (bij het postkantoor blijft het 14 dagen liggen en gaat dan retour). U mag het echter niet openen/inzien zonder te tekenen. Je zou bij pay-pal een geschil wegens niet ontvangen kunnen openen, de verkoper moet dan een track-trace nummer opvoeren.Pay-pal controleert die, en er kan geen handtekening wegens ontvangen worden overlegd. Dan probeert pay-pal het geld van de rekening van de verkoper af te halen, maar als die zijn rekening al geleegd heeft, vangt u alsnog bot.

 

Maar om de vraag concreet te beantwoorden, nee u hoeft een pakje niet te accepteren, aan te nemen, te tekenen.

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

rhodedon
Community-lid

Eigenlijk maakt het dus niet uit wat je kiest?

 

De kans dat de paypal rekening door de eigenaar is geplunderd is bij de keuze 'niet accepteren' en 'wel accepteren en erachter komen dat je beetgenomen bent' even groot.

 

Of sta je bij het "openmaken en er blijkt iets totaal anders in te zitten" minder sterk? Ik denk dan aan het vergoeden via mijn creditcard ipv paypal, omdat je bij Paypal (die vlg mij alleen de rekening van de fraudeur blokkeerd) mijn inziens veelal te laat bent voor het terugkrijgen van je centen bij fraude.

 

btw, is het later eigenlijk ergens terug te vinden in 'een systeem' dat het pakketje is geweigerd? Dat kan ook tegen de koper gebruikt worden lijkt me.

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos