annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geschil openen

Hoe is het te verklaren dat eBay soms BINNEN 48 uur een geschil wegens niet betaald objekt opent, met daarbij de nodige dreigementen.

M.i. is dit niet normaal en zeer irritant. 

meestal moet ik diverse keren mailen of ik alsjeblieft de totaalrekening kan krijgen

heel vaak moet ik mailen waar mijn objekten blijven ----soms na 5 weken wachten nog niets ontvangen!!!!

echter de koper kan pas na een maand of twee een geschil openen en dat doorgaans met zeer veel moeite.....

Ik krijg het idee dat de verkoper goed wordt beschermd (terecht) maar de koper in de kou blijft staan

graag een bevredigend antwoord

rookmelder

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

Beste rookmelder,

Ten eerste, eBay zit niet op het forum. Voor vragen, op of aanmerkingen aan eBay dient u contact op te nemen middels de HULP button rechts bovenin elke pagina.

U bent volgens mij een van de eerste die van mening is dat de verkoper goed is beschermt. Het tegendeel is werkelijkheid.

Hoe komt u er bij dat u pas na 2 maanden een geschil kan openen?

Een geschil dient u binnen 45 dagen te openen. Hierna kan het niet meer. Met de twee maanden die u voor ogen heeft bent u dat ruimschoots voorbij.

eBay stuurt automatisch een herinnering. Het is GEEN geschil. Een verkoper kan niet eerder als 4 dagen na afloop van de veiling of uw aankoop een geschil openen wegens het niet betalen.  Wel kan er direct na afloop een geschil worden geopend om de transactie te annuleren. Echter, dit is duidelijk aangegeven in het geschil die u toegestuurd krijgt en U dient hier mee akkoord te gaan.

Neem eens de tijd om alle informatie omtrent geschillen etc. door te nemen in de hulppagina's. Het staat er allemaal in Jip en Janneke taal uitgelegd. Het scheelt voor u een hoop frustratie en geld aangezien u nu telkens te laat bent met het openen van een geschil.

Succes!

Een vraag stellen