op 10-12-2015 15:47
De afgelopen twee weken is het niet meer mogelijk om bij een verkoper een totaal aan te vragen voor de verzendkosten. Dit heeft te maken met het Global Shipping programme.
Verkopers kunnen zelf ook geen rekening meer aanpassen voor de verzendkosten.
Nu is er een situatie ontstaan waar bij verkopers de teveel aan verzendkosten gemaakte kosten handmatig terugboeken naar de koper.
Dit is zoveel extra werk voor de koper zowel als de verkoper en dus slecht voor de markt.
Volgens het Global shipping programme is een gedeelte van het geld bedoeld voor het dekken van de invoerrechten.
Dit klopt echter niet helemaal volgens mij, ik woon in Nederland en ik koop in Engeland valt volgens mij nog steeds onder EU dus zijn die invoerrechten niet van toepassing zeker als het aankoopbedrag lager is dan 199 euro.
Kan iemand mij dit uitleggen want ik snap er geen hout van, ik heb jaren altijd verzendkosten kunnen updaten en nu gaat het niet meer vanwege de invoering van een of ander program.
Kreeg onlangs te horen van een medewerker van Ebay dat het altijd zo geweest is dat klopt niet.
Als ik of een klant invoerrechten moet betalen wordt het altijd geregeld via de douane en de afleveraar en niet door de koper direct zelf, zoals is al eerder op het feit wees er zijn geen invoerrechten van toepassing binnen EU landen.
Inderdaad , dit snap ik ook.
Ik begrijp dat u in Engeland koopt en in Nederland.
Volgens mij is het GSP in the USA actief. Goederen (van verkopers die meedoen aan GSP, het is niet verplicht!!) gaan naar een verzamelpunt in Kentucky en vandaar worden ze wereldwijd verzonden.
Lijkt ne stug dat ze van Engeland naar USA gaan en dan naar Nederland.
Misschien weet iemand anders hier meer van ??