annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Artikel beschadigd ontvangen

odinshepherd
Community-lid

Hallo,

 

vanuit Engeland kocht ik een porseleinen beeld, op de foto van de verkoper was het in perfecte staat. Bij ontvangst blijkt er echter een stuk afgebroken, dit stukje kan ik ook niet terugvinden in het verpakkingsmateriaal. Op de doos staat niet duidelijk aangegeven dat het om breekbaar materiaal gaat en tussen de uitstekende delen van het beeld was geen extra beschermend materiaal aangebracht, wat doorgaans wel gebruikelijk is bij verzending van porselein.

 

Ik heb de verkoper gemaild. Hij zegt alleen maar dat ik maar een schadeformulier moet invullen bij de transporteur, maar het pakket was niet verzekerd, bovendien weet ik niet eens wie het pakket bij mij bezorgd heeft, er zit geen sticker van een binnenlandse transporteur op, alleen een stempel van Royal Mail. Verder verwijst de verkoper naar zijn 100% positieve feedback als "bewijs" dat het artikel onmogelijk beschadigd kan zijn. Verder niets.

Ik kan wel een geschil openen maar dan krijg ik vast negatieve feedback terwijl ik als koper niets misdaan heb. Iemand nog tips wat ik kan zeggen tegen de verkoper?

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

het_regent
Community-lid

U kunt via eBay/PayPal een geschil starten maar dat kost u meer dan het uiteindelijk kan opleveren als de aankoopprijs minder dan ongeveer 25 euro was. Plus natuurlijk een heel gedoe.

 

 

stephanthecollector
Community-lid

ten eerste kunt u als koper geen neagtieve feedback krijgen, ten tweede is een verkoper verplicht beschadigde items te vergoeden/ terug te nemen zeker als u bewijs heeft (foto's) u kunt een claim starten via PP wegens een beschadigd object, houdt er wel rekening mee dat de kosten van terugzenden voor rekening zijn van de koper en dat dat ook nog eens aangetekend dient te gebeuren anders zal de verkoper zeggen nooit het item terug te hebben gekregen, PP eist dit ook vanwege het bewijs van een handtekening zonder dit zal PP altijd in het voordeel beslissen van de verkoper.

U moet dus zelf bepalen of het u waard is om dit te doen, verder kunt u nogmaals contact opnemen met de verkoper en deze vertellen dat u niet akkoord gaat met zijn/haar uitleg en graag een refund wilt (gedeeltelijk of in zijn geheel).

 

Gaat de verkoper hier niet op in zult u dus de net uitgelegde procedure moeten doorlopen!

In tegenstelling tot de verkoper kunt u wel negatief geven (dit even ter volledigheid!!!)

Antwoorden (0)

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos