annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zilver echt of nep?

poliaan
Community-lid

Ik heb een aantal 925 sterling zilveren sieraden uit China gekocht. Nu lees ik op internet dat deze nep zijn. Heeft iemand hier ervaringmee?

Bericht 4 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Zilver echt of nep?

 


Alle 925 sterling zilver is nep uit China, je kan op ebay silver acid tests vinden om het te controleren.


Of haal het zilveren sieraad over een wit papier zilver hoort af te geven en er komt dan een duidelijk grijze streep op het papier mits het boven de 80% is.


Bij Chinezen geeft zilver nooit af of er komt een heel licht streepje (plated).


 


Mijn ervaring is dat Chinezen alleen zilver verkopen onder de 80% of zoals 'hmngw' al zei verzilverd aan de oppervlakte en dan is de rest vaak koper.


Ik ben er wel eens een tegengekomen die verkocht onder de 50% en gewoon als 92,5% aanbieden met stempel en al natuurlijk.


 


Zilver kopen van andere ebayers is ook onbetrouwbaar en zeker op ebay.nl, want die kopen het weer zelf uit China via ebay 😐


En mensen verkopen alles gewoon klakkeloos door, en met succes.


Zolang de klant niet klaagt kunnen hun hun gang blijven gaan.


 


Mensen vinden ebay in dat opzicht nog steeds betrouwbaar.


 


Zoek een verkoper uit India of Thailand ze zijn schaars op ebay maar je hebt een grotere garantie dat je een leuk sieraad voor een klein prijsje kan krijgen die wel echt is.


 


Je zal dan wel moeten zoeken op ebay.com want die verkopers komen niet in de zoekresultaten van eBay Nederland (ook niet als je wereldwijd zoekt), waarom dat is weet ik niet.


 

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 1 van 4
laatste antwoord

Zilver echt of nep?

poliaan
Community-lid

Bedankt voor het antwoord!

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Zilver echt of nep?

ebygumt
Community-lid

Ze zijn inderdaad 925 sterling,  maar dan alleen aan de oppervlakte.


 


Als u minder dan 40 dollar per ounce heb betaald, dan kan het niet kloppen.


 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord