annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik vermoed nep-accounts om biedprijs op te drijven. Wat doen?

Regelmatig kom ik enkele accounts tegen als 'medebieder' , waarvan ik vermoed dat ze nep zijn en alleen bieden om de prijs op te drijven.

Zij bieden dan een absurd hoog bedrag en trekken dat bod direct weer terug. (omdat ze een 'tikfout' gemaakt zouden hebben.) Later bieden zij gewoon weer datzelfde bedrag en voilá, de prijs is omhoog geschoten.

De accounts waar het om gaat kan ik niet bekijken uit privacy overwegingen, het zijn echter meestal accounts met 0% feedback of slechts 1 a 2 x feedback.

Ik heb het nu al een paar keer meegemaakt, waardoor ik uiteindelijk een veel te hoge prijs betaal (omdat zij telkens hun bod terugtrekken) 

maar ook dat ik een object dan maar voorbij laat gaan, wegens de absurd hoge prijs, en dan heeft het 'nep' account het object gewonnen ... maar dan zie ik het een paar uur later gewoon weer op Ebay staan, aangeboden door dezelfde verkoper als eerst.

ik heb vandaag ook zoiets aan de hand gehad, een 'medebieder' trok zijn bod terug, zodat ik weer hoogste bieder werd, en vervolgens gaat een andere 'medebieder' een hoger bod geven waar ik dan weer overheen moet. Ik deed dat, maar heb mijn bod onmiddellijk teruggetrokken toen ik zag dat het om dezelfde 'nepaccounts' gaat die ik al veel vaker ben tegen gekomen.

Wat kan ik doen aan die nep-accounts, kan ik die ergens melden?

Ik wil ook niet zomaar iemand beschuldigen maar het zit me niet lekker dit, zo is Ebay echt niet leuk meer.

Overigens heb ik van alle biedingen screenshots gemaakt.

Hele onderwerp weergeven
het_regent
Community-lid

Dit zijn zogenaamde shill bieders. Het is een verboden activiteit maar er valt niets aan te doen. U kunt ze aan eBay melden maar u kunt het ook aan de deurkruk melden, die heeft een betere response, nou ja.

Wat wel een goede actie is bij constateren van een dergelijke malversatie zelf niet meer meedoen en uw bod intrekken, laat ze er lekker in blijven.

Een vraag stellen