annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Twee keer gekocht

Bij het invullen van mijn inloggegevens op mijn iPad lukte het tot 3x niet om in loggen nadat ik een item had bekeken dat ik wilde kopen.

Daarna heb ik eBay maar via mijn app geopend en bleek het bedoelde item reeds 2x gekocht door mij maar nog niet betaald.

Ik weet niet wat er gebeurt is maar heb de verkoper gevraagd of hij een item wil annuleren.

 

Wat kan ik verder nog doen? Ik ben eigenlijk niet van plan om voor twee items te betalen maar wil ook geen moeilijkheden met eBay.

Eigenlijk vind ik het raar dat je een gedane koop niet kan annuleren binnen 2 uur omdat je dan dit soort vergissingen kan tegengaan.

 

Een afkoelingsperiode is toch verplicht in Nederland. À.U.B. niet zeggen dat eBay een veiling is, we weten toch allemaal dat je bij een veiling een bod doet. In dit geval heb ik blijkbaar twee keer gekocht omdat ik niet via de browser kon inloggen.

 

Groet Erik

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (3)

Antwoorden (3)

 

Je koopt niets bij Ebay maar via Ebay.

Het is dus afhankelijk of de verkoper een privepersoon is of een handelaar.

De regels m.b.t afkoelingsperiode gelden niet voor aankopen bij privépersonen op handelssites als Marktplaats en eBay, maar weer wel op aankopen bij professionele verkopers op die platforms.

Was dit via  "nu kopen" , want dan koop je gelijk iets.

Of via de veiling. Toch maar even zeggen dat Ebay een veiling is, als je een bod doet kun je hem nog intrekken voordat de veiling is afgelopen, anders zit je er in principe aan vast.  Er is geen afkoelingsperiode of zoiets (staat wel ergen sin de voorwaarden, die je hebt geaccepteerd).

Het enige wat je inderdaad kunt doen, neem kontact op met de verkoper (dat moet je trouwens altijd het eerste doen als je problemen hebt) en leg hem het probleem uit.

Als het een eerlijke verkoper is dan zal hij je zeker tegemoet komen.

Ik hoor graag het resultaat van de verkoper !

Je dacht toch niet dat ebay zich iets aan trekt van de Nederlandse wet of van welk ander land of werelddeel dan ook er is maar 1 wet de ebay wet !!

Een vraag stellen