annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

In Engeland gekocht en betaald, maar niet geleverd item staat gewoon weer te koop

Mijn partner kocht in Engeland een item. Het is betaald en zou zijn verzonden, maar het kwam nooit aan. Heb dit binnen door eBay gestelde termijnen gemeld bij de verkoper en bij eBay. De verkoper reageerde nooit. Heb vervolgens een case aangemaakt. Nadat eBay contact had met de verkoper werd de case door eBay  afgewezen. eBay geeft geen inzage in het verweer van verkoper. Heb bezwaar aangetekend tegen de uitspraak. Dit bezwaar werd weer door eBay afgewezen. Waarom is me niet duidelijk, want men gaf wederom geen inzage. Aanspraak maken op de geld-terug-regeling van eBay kan volgens eBay niet, omdat het item niet onder die regeling zou vallen. Op de pagina waarop het item te koop wordt aangeboden staat echter, dat het item wordt gedekt door de geld-terug-regeling van eBay. eBay reageert hier helemaal niet op als ik dit ter sprake breng. Paypal betaalde het volledige bedrag, dus ook de BTW en verzendkosten, binnen 1 minuut na indiening van de claim aan mijn partner terug.

En dan staat 'mijn' item ineens weer te koop bij de oorspronkelijke verkoper en krijgt mijn partner ook glashard weer een heel aantrekkelijk voorstel...

Ik meld het item als frauduleus, maar eBay reageert vervolgens niet.

Ik vind dat hier duidelijk sprake is van oplichting. Uit feedback aan de verkoper blijkt overigens dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Had ik die maar eerst gelezen...

Wat kan ik nu nog ondernemen om anderen tegen deze verkoper te beschermen? En hoe krijg ik wel medewerking van eBay? Want het is wel duidelijk dat het eBay niet deert dat men oplichting faciliteert.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Als je een review kan geven, zou ik 1 ster geven en (in hoofdletters) aangeven dat de verkoper fraudeert en Ebay de koper niet beschermt tegen deze verkoper.

Wees blij dat u in ieder geval uw geld terug heeft !!

Van Ebay hoeft u geen acties te verwachten,

Contact van Ebay.nl gaat volgens mij via callcentre in India

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos