annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kom ik in contact met klantenservice? BTW KOSTEN

Onlangs iets gekocht op ebay uit GB. ebay heft hier btw over zodat ik deze niet meer hoef te betalen bij aankomst maar ik moest dus weldegelijk weer btw over het pakket betalen. Na heel wat heen en weer wil ik dit voorleggen bij ebay maar het is via site onmogelijk in contact te komen met klantenservice wat ik een zeer slechte zaak vind. Ik wil nl mijn teveel betaalde btw terug en postnl verwijst naar verkoper die van niets weet en verwijst naar ebay waar je dus tegen een muur oploopt met een klantenservice die niet bestaat want je kan nergens terecht...tenminste ik vind het niet want je loopt steeds maar tegen een muur .  Zal ook wel op het verkeerde forum zitten...

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (6)

Antwoorden (6)

Misschien heb ik fout, maar waarschijnlijk heeft u iets gekocht wat via het Global Shipping Program (dat heeft ebay.com en ebay.uk) loopt. Heel vaak moeilijkheden mee (zoek maar eens op dit form bij GSP.)

Bij aankomst in de EU betaalt u niet alleen BTW maar ook de afhandelingskosten van de PTT.

Klantenservice van ebay.nl bestaat niet. ze hebben geen telefoon en email gaat via Bombay en dan via Google translate, zodat u nietszeggende antwoorden krijgt. Helaas.

Misschien weet iemand anders op dit forum een andere oplossing.

https://www.ebay.nl/help/buying/paying-items/paying-tax-ebay-purchases.html?id=4771

Volgens deze webpagina kan je hier dubbel betaalde BTW terugvragen. 

Ik heb hetzelfde probleem. Dit heb je alleen als je iets koopt buiten de EU waar geen douaneservices voor worden aangeboden door de verkoper. Ook rekwnt Ebay soms ten onrechte 21% BTW waar het 9% hoort te zijn. LET DUS GOED OP !!!

1. Ebay rekent ten onrechte BTW, doet geen aangifte BTW hiervan, want Ebay is niet de verkoper en levert ook geen (voor omzetbelasting) dienst die een btw-heffing rechtvaardigen. Ofwel Ebay pleegt BTW-fraude. Ik heb hiervan melding gedaan bij de Fiod. Ik raad je aan om dat ook te doen. Hoe meer mensen die klagen, hoe groter de kans dat ze het oppakken.

2. Ik heb geprobeerd via Paypal een claim te dienen voor het bedrag aan BTW, maar die doen helemaal niets om te helpen. Dat hoef je dus niet te proberen.

2.  Ebay vindt (bij mij) bewijs van bezorging en betaling niet voldoende met een postnl track en trace link en door mij geleverde factuur van de inklaringskosten. Ik heb Ebay een deadline gegeven, en als ik dan mijn teruggave niet heb, ga ik aangifte doen van verduistering.

Hoi Dat probleem heb ik nu ook. Met 3 paketten vanuit engeland.  Op de pakketjes staat netjes aangegeven dat de VAT is PAID maar postnl wil maar innen.  Dat is toch zwaar K. 

Voor mij geldt hetzelfde. Postnl gebruikt maffia praktijken. Op het pakketjes staat duidelijk dat de BTW reeds is betaald, maar toch inklaringskosten en BTW rekenen. Als je niet betaald krijg je gewoon je pakket niet, dat riekt naar afpersing.

 

Dit is helemaal schunnig uit de factuur van postnl

Kloppen de inklaringskosten volgens jou niet? Bijvoorbeeld omdat ze zijn berekend op basis van een verkeerde waarde? Dan kun je dat aan ons doorgeven op postnl.nl/bezwaar. Heb je al BTW aan de webshop betaald? Dan kun je bij ons geen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de webshop.

Dus bij postnl kun je geen bezwaar maken.

Ik heb ook een gevalletje dubbele btw betaald nu lopen. Btw betaald bij de verkoper en de douane/postnl. Al het "papierwerk" opgestuurd naar postnl voor een teruggave van btw+inklaringskosten.  Misschien is het wel een nieuw verdienmodel verkopers op ebay: btw incalculeren maar niet doorbetalen aan ebay.

 

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos