annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wiens risico?

Ik heb onlangs een lamp verkocht via Ebay aan iemand in Parijs. Na bevestiging van PayPal heb ik de lamp goed verpakt, aangetekend verzonden via PostNL track & trace, naar het door de koper geleverde adres. De koper vond verzekering niet nodig, alhoewel de lamp toch euro 750 koste. Ik heb de koper een foto gestuurd van het pakket met het adres duidelijk zichtbaar en een foto van het verzendbewijs. Hierop stond zijn track & trace nummer.

Tweeëneenhalve week later kreeg ik een bericht van de koper dat hij nog niets ontvangen had. Ik ben toen voor hem gaan kijken en het bleek dat ze drie keer hebben geprobeerd hem te bereiken. Maar dat men het adres niet kon 'bereiken', iets wat in Parijs vrij normaal is aangezien men veel met concierges werkt. 

Het pakket is teruggestuurd naar mijn adres. Maar van Frankrijk naar Nederland 'kwijt' geraakt. Ik heb nu de formulieren ingevuld en er wordt een onderzoek ingesteld en dat kan volgens PostNL wel 3 maanden duren. Wat zijn mijn verplichtingen. Is het mijn of zijn risico?

 

Groet.

Hele onderwerp weergeven

Mijn ervaringen met zendingen naar Frankrijk zijn bar en bar slecht. Het duurt altijd weken. Meestal staat er ook weken dat het adres niet bestaat. Uiteindelijk komt het wel aan....

Een vraag stellen