annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Alsnog achteraf importkosten betalen ondanks Global Shipping Program

Ondanks dat ik een object heb aangekocht bij een verkoper die zijn producten verstuurt via het Global Shipping Program, krijg ik alsnog een belletje en mailtje dat ik importkosten moet betalen aan de Chinese douane. Chinees omdat ik mij in China bevindt. De verkoper én Pitney Bowes waren op de hoogte van de locatie waar het object heenmoest (Shanghai), en de importkosten werden dan ook netjes berekend voor een situatie waarin verzending en import naar China aan de orde was. Mijn vraag is nu, waarom krijg ik dan toch een bericht dat ik importkosten moet betalen? Ik heb immers al een ruim bedrag betaald aan importkosten.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

GSP / Pitney Bowes berekenen invoerrechten en steken die in eigen zak dus plegen eigenlijk gewoon fraude over de rug van de belastingdienst van het land van toezending. Er wordt geen cent afgedragen aan in dit geval de Chinese douane of de nederlandse.

Vreemd dat dit nog nooit tot onderzoek / vervolging heeft geleidt, zou de schatkist miljoenen opleveren.

GSP is vooral bedacht om nog meer winst te maken. Voor de koper valt het in de uitvoering wel eens tegen.

Zie ook hier: http://community.ebay.nl/t5/forums/searchpage/tab/message?filter=labels&q=GSP

Een vraag stellen