Ik woon in de buurt van de snelweg, en als mensen op de verkeerde afrit nemen komen ze voor ons huis langs. Regelmatig wordt ik door verdwaalde automobilisten de weg gevraagd. Ook van ochtend bij het uit laten van de hond, stopte er een auto met duitsnummerbord. En ik wist het gelijk. Die zijn verdwaald. Een jonge dame in een dikke gewatteerde witte jas, vroeg de weg naar STELLENDAM. Pffff. Stellendam. Nou stuur ik de mensen altijd gewoon naar het einde van de straat, want daar is de rotonde met op en afritten naar alle mogelijke bestemmingen, maar wat is rotonde in het duits? Dus ik in gebroken engels/duits en een zwaaien met armen+handen geprobeerd uit te leggen.... Zegt de jonge dame, "ik spreek Nederlands."
Tja toen was het snel verteld.
- Een vervelende pasen gehad, ons jongste kind is ziek, koorts, hoesten en snotteren. Hij ligt de hele dag op de bank. Gisteravond 40.1 C, dus maar even gebeld naar de docters post. Paracetamol er in, en gelukkig daalde het toen na een uurtje naar 39 C. Deze ochtend is hij iets actiever en drinkt weer fristi. ( de afgelopen dagen wilde hij alleen ijsthee ) . Het zal wel een paasgriep zijn.
Vorige week is mijn oude filmcamera verkocht, direct gemaild naar de hoogste bieder, maar nog geen reactie gehad. afgelopen vrijdag nog maar eens gemaild, maar weer geen antwoord. Hopelijk is de bieder gewoon op paasvacantie. Ik vind het altijd erg vervelend als mensen niet op mijn mails reageren. Ik vraag in het mail altijd duidelijk om mij hun naam en adres etc te mailen zo dat ik alles vast klaar kan zetten voor verzending. Toch gebeurt het regelmatig dat er geld gestort wordt en dat ik dan vervolgens nogmaals moet mailen om een adres te krijgen. Natuurlijk kan ik de gegevens op vragen bij ebay, en dat heb ik in dit geval ook gedaan, dus ik weet wie er op de camera geboden heeft. Maar dat neemt niet weg dat ik het heel vervelend vind als mensen niet terug mailen als je daar om vraagt. Ik wacht nog tot woensdag en mail ik yem voor de laatste keer.
Verder wordt er weinig geboden de laatste tijd. Zelfs op de zeldzame Mouskouri platen nog niets. Maar goed ik ben mijn verzameling verzamel cds aan het inscannen, veel house, hip hop, en dance. Benieuwd of ik die wel kwijt raak.
Tot zover vrolijke pasen, gekeurde eieren en hazen in de straat.