http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetbal/eersteklasse/Anderlecht/090426_Boussoufa_in_cel

De politie pakt Mbark Boussoufa op

zo 26/04/09 - Mbark Boussoufa heeft geen al te prettige zondag beleefd. Bij een politiecontrole werd de Anderlecht-man opgepakt. Hij bracht een 20-tal minuten door op het commissariaat.

Boussoufa was met vrienden in een café in de buurt van het Zuidstation in Brussel toen de politie een identiteitscontrole uitvoerde. Boussoufa had geen papieren op zak en werd in de boeien geslagen. Hij moest ook op de grond liggen.

De Marokkaan van Anderlecht toonde sporen van zijn handboeien aan RTL-TVI. "Ze pakten mij op en zeiden dat ik zaterdag niet goed gespeeld had."

Volgens de politie gehoorzaamde hij niet aan de instructies.

Boussoufa wenste niet officieel te reageren na zijn turbulente zondag.

Maar bij RTL-TVI zei hij wel dit: "Ik ben echt gechoqueerd door wat er gebeurde." Volgens hem was er racisme mee gemoeid.
Volgens de politie ging het om een controle in het kader van een drugszaak en werd Boussoufa niet herkend. "Omdat hij niet wilde gehoorzamen was een doortastende aanpak de juiste", klinkt het.

Freddy Thielemans, de burgemeester van Brussel, heeft een gedetailleerd rapport gevraagd aan zijn politiecommissaris. "Met speciale aandacht voor elke vorm van misbruik of discriminatie."

bron: www.sporza.be

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje