bump

Image Hosted by ImageShack.us

handtekening

vandaag de hele dag in de tuin bezig geweest 🙂
heerlijk zonnetje erbij...
4 grote vuilniszakken vol eikenblad in 3 kliko's gestort (mag van de buren ;-))
de klimopranken over de grond weggehaald, de stenen rond de fontein zijn weer schoon, ook alle drab en groenaanslag in de fontein is weer weg, water is weer heerlijk schoon, en lekker 😄 vinden de honden.

vraagje: wie weet wanneer je de lavendelstruiken kunt snoeien of ben ik al te laat?
ze staan er al zo mooi bij, haast jammer om dat weg te halen.

Photobucket

Niet terug snoeien tot aan het hout..alhoewel lavendel is vrij hard..kan denk ik nu wel

kheb ze in potten..ik snoei ze nu ook al

Ik snoei ze als ze uitgebloeid zijn. Vrij diep, net boven het hout. De bloemen droog ik en gebruik ze als geurkussentjes in de linnenkast. Aan het eind van de zomer gooi ik ze weg en maak weer nieuwe.

Vandaag nog meer potten met viooltjes gevuld. Staat zo gezellig op de tafels en op de grond. Ook aan de voorkant een grote bak neergezet. Bloeiende forsythia in de voortuin en een paar takken binnen.
De New Dawn-klimroos aan de voorkant heeft al knoppen en alle hortensia's zitten aardig in het blad. Allemaal aluin toegediend voor het blauwe kleurtje.
De grote krulwilg in de voortuin geknot. Kleinkinderen hebben de paastakken verkocht.

De bolacacia's in de achtertuin zijn ook al geknot, de rozen gesnoeid en bemest.
Klaar voor de zomer!

Helemaal gelukkig word ik van dit weer.

Lizz

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

emilie en lizz, bedankt voor jullie antwoord, denk dat ik ze toch eerst laat bloeien, anders staat het zo kaal.

Ja heerlijk dit weer,he?
ik word helemaal blij van zo'n dag in de tuin rommelen.
en dan die vogels! al dat gekwetter en gejubel 🙂
mijn "huis"roodborstje is sinds een week verdwenen, sinds november zat-ie elke dag bij de keukendeur te wachten op z'n handje cruesli, maar nu waarschijnlijk noordelijker vertrokken, op vrijersvoeten :-)

Photobucket

Lizz

Lizz

De dotterbloemen in de vijvertjes staan te stralen als kleine zonnetjes. Verder is de tuin nagenoeg blauw gekleurd door de hyacinthen, en de welig bloeiende maagdenpalm. Ook het longkruid staat in volle bloei.
Hier en daar toefjes tete-a-tete narcissen. Het is al een plaatje.

Lizz

Lizz

Bij mij in de tuin is alles ook al aan het uitlopen. Mooi gezicht allemaal. Als we straks in ons nieuwe huis wonen, krijg ik een tuin van 45 meter diep, heerlijk, ik heb er zo'n zin in.

Mieke (ebaywinkeltje Niksmismee)
Photobucket - Video and Image Hosting

Mieke (ebaywinkeltje Niksmismee)
Photobucket - Video and Image Hosting

Oh Mieke, wat een luxe! Wat heerlijk om dat te hebben!

Lizz

Lizz