- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 23-06-2021 10:37
Hallo lieve mensen,
ik ben de laatste week me wat fanatiek bezig aan het houden met deze onderwerpen en goodlookgamer laat ons dus nu zien, dat je kosten idd fors omhoog gaan.
In België, Duitsland en nu dus ook in ons land, wordt langzaam duidelijk wat de gevolgen hiervan zijn.
Ik zie nog steeds heel veel gebrek aan info, mensen snappen nog steeds niet dat je ook provisie over je verzendkosten en btw betaalt. Daar moet je ook goed naar zoeken, ebay stuurt je niet een mail met" we vieren dat jullie verkoopkosten gaan verdubbelen". Dat moet je dus gaan uitzoeken en weinig mensen doen dat, zo lijkt het.
Nu was ik gisteren aan het lezen in een gedeelte van ebay waar ik eigenlijk per toeval in terecht kwam, doordat ik anders zocht.
Ik heb al eens geschreven dat ebay jaren geleden al heeft gezegd, dat ze van alle "kruimelhandel" zoals de top dat noemt, af wil en exclusiviteit wil, meer een online Christies.
Gisteren kwam ik op een lijst met wat je allemaal niet mag verkopen op ebay.
Hou je vast:
*geen tweedehands media, jij bent als verkoper immers niet de auteursrechthebbende, dus ook geen
games. (geldt voor gedrukt audio, video in alle denkbare formaten)
*beperkingen op tweedehands elektronica, munten postzegels
*geen tweedehands kleding
*erotica
en nog veel, heel veel meer.
De vraag is of dit voor de bühne is, of dat het echt het nieuwe beleid is. Er staat bijv in dat wapens en munitie niet verkocht mogen worden, da's maar goed ook, alleen jammer dat je zo'n beetje alle denkbare wapentuig (behalve een atoombom) kunt kopen op ebay en dat meen ik serieus, kijk maar eens op ebay dot com.
Maar toch, wordt de lijst van uitsluitingen en beperkingen wel heel ruim en is er eigenlijk heel veel niet meer verkoopbaar. Omdat het niet mag en als ebay dat gaat handhaven, dan valt het grootste deel van de "handel" weg.
Tot nu toe zijn er trouwens mensen die denken dat je het nieuwe betaalsysteem kunt negeren, maar dat is de vraag. We zullen zien , wie er na 10 juli van dit jaar geblokkeerd wordt.
rare toestanden eigenlijk en , net zoals bij politici, veel kan voorkomen worden door gewoon een eerlijk te communiceren.
Zucht...
groetjes,
Rita