- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 20-06-2021 13:09
zo, ik zie net het rijtje met responsen op het bericht van stamp68, dat liegt er niet om.
Wat ik wel nog mis en toch ook al een paar keer heb gedeeld: het lijkt erop dat niemand in de gaten heeft dat je toch ook echt 11% gaat betalen over verzendkosten en btw. Dat laatste is onwettig, maar daar zijn grote bedrijven nooit van onder de indruk, zo lijkt.
Klinkt mss zuur, maar zo bedoel ik het niet. Ik leg me er gewoon bij neer dat een groot bedrijf met heel andere dingen wegkomt dan een persoon.
Maar hou je vast, want de kosten worden dus echt veel hoger dan ik nu bij anderen lees. Die hebben het over de stijging met 1 %, van 10 naar 11. (voor mensen met en zonder winkel is het allemaal hier en daar wat anders, maand de rekeningen gaan voor ons allemaal omhoog en flink, heel flink)
Kijk, mijn zoon en schokn dochter verkopen bijvoorbeeld vooral apparaten. Stel nu: ze verkopen een platenspeler, die gezien zijn gewicht zo'n 160 kost om buiten de EU te verzenden.
Voorheen vonden ze het prima om zo'n ding te verkopen voor 50 Euro en een tientje over te houden, maar dat gaat niet meer. DAn hadden ze het ding eens voor een tientje ergens gekocht, nieuwe snaar erin, je kent dat mss wel en als je maar goed in de gaten houdt wat je verpakking , Paypal, ebay kosten zijn, hou je altijd wel wat over. Ook als je niet in het dure designsegment zit.
Maar nu zouden er geld bijleggen, waarom? 11 % over 160 euro verzendkosten, is 17,60.
Dan tel ik 11% over btw nog niet mee, dat heeft ook geen zin meer. Dus iedereen moet echt heel goed en heel voorzichtig gaan rekenen, je moet ook ff zoeken voor je erachter komt wat ebay echt kost en gaat kosten en geloof me, da's een groot verschil.
Ik denk dat de komende maanden alle kleine handel met marge items, hobbymatige verkoop, vrijwel zal verdwijnen . Alleen duurdere items en lots zullen interessant blijven. 1 bandrecorderband verkopen is bijna niet te doen, maar een set van 5 kan dan nog steeds interessant blijven.
Succes ermee! En maak he niet gek, wat komt komt en daar doe je bij ebay echt helemaal niks aan.
Groetjes,
Rita