beste moderator, vaak heeft iemand hier een vraag met betrekking tot een gekocht object. Dan is het toch niet meer dan logisch dat wij, de antwoordgevers, 'meekijken' om welk object het gaat.

Voorbeeld, de koper zegt, mopperdemopper, mijn verkoper wilt het niet naar me opsturen. Dan maakt ons antwoord uit of A: de verkoper heeft aangegeven niet (bijv.) buiten de usa wilt verzenden, of B: de verkoper een feedback van 91% heeft, etc.... De koper kan daar allemaal overheen gelezen hebben, of door on-0ervarenheid met ebay het niet gezien hebben. Als hij dan in zijn vraag om hulp zegt, ik heb dit en dat gekocht, objectnummer.... dan kan ik zo even kijken waar de schoen wringt. Nu moet ik eerst gaan zoeken in de afgelopen veilingen lijst wat de koper allemaal gekocht heeft, gaan gokken welke verkoper hij bedoelde.

En dan heeft het nog steeds niks met zwartmaken te maken. Ook niet met privacy want de koper geeft zelf die info wat hij gekocht heeft.

Ik ben het met bovenstaande eens dat als je ebay mailt je een standaard computer antwoord krijgt, dus daarna verwijzen is wel heel gemakkelijk.

Als je niet wilt dat we hier (gratis en voor niets) mensen helpen (wat eigenlijk jouw/jullie taak zou zijn) zeg dat dan en-of hef het prikbord op 😞