Hoi Eduard!. Volgens Niek mag je geen nummers of gebruikersnamen meer posten. Een beetje vreemd want dit is toch ook een soort kopersbescherming?

Maar ja, ik heb dus een 48V 40Ah lifepo4 accu besteld voor mijn electrische scooter. Kosten 675 euro en 95 euro douanerechten.

Omdat die verkoper zulke goede reviews had dacht ik dat het wel goed zou zitten. Bij aankomst bleek hij al kapot te zijn. Dit heb ik uitgebreid gecommuniceerd met de verkoper. Uiteindelijk heb ik de zaak laten "escalleren" omdat er geen oplossing in zicht was en ik heb gelijk gekregen.

Echter het terugsturen kost wschlk meer dan 400 euro en het valt wschlk ook nog onder "gevaarlijke stoffen". Ik ben er nog niet eens achter of een particulier dit wel kan verzenden maar ik ga er niet nog eens 400 euro in investeren met het risico dat de verkoper het pakje niet aanneemt.

De accu is waardeloos. Hij gaf bij aankomst 13V aan ipv boven de 40V. Er gaat maar 16Ah in en hij loopt uit zichzelf leeg terwijl lifepo4 accu's hun lading normaal vast houden. Dit lijkt op versleten cellen. Hij is onbruikbaar voor een electrische scooter.

Eigenlijk is deze accu net zo waardevol als een opgestuurde zware baksteen.

Erik

-- Bewerkt door erismee op 16 Jun 2011 18:25 CEST