Ik heb in het verleden al vaak boeken ven andere items vanuit

Engeland besteld en tot november vorig jaar geen enkel probleem gehad, ook niet met 'standaard' post. Pakketpost is uiteraard een optie en wordt voor verschillende items ook standaard aangeboden door de verkoper. De zuivere verzendkosten zijn echter in Engeland niet de enige kosten als de verzendkosten in de reactie hierboven kloppen. Verpakkingskosten, opslagkosten, naar-de-post-toe-moeten-kosten, noem maar op en ze bedenken het en ze zijn zeer beledigd als je hier iets van durft te zeggen. Voor de goede orde, het gaat niet om een pond extra, maar om vele ponden. Kreeg toevallig gisteren wel een boekje (snel) uit de UK. voor 2.20 aan postzegels, in een goed verstevigde enveloppe, prima. Maar verzendkosten waren wel 7 pond met standaard post. Voor pakketservice ben ik voor een boek van ongeveer 1,5 kg soms 16 - 18 pond kwijt. En met een koeriersticker over de oorspronkelijke zegel kan ik de werkelijke kosten niet achterhalen.

Los hiervan komen b.v. brieven en kaarten met standaard post uit de UK weer wel aan, en op tijd. Ra Ra...