- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 03-09-2015 11:42
Terugvorderen van importkosten lijkt in mijn geval hééél erg problematisch! Ik heb een defect electronisch item teruggestuurd via de correcte procedure van eBay, maar mijn importkosten heb ik na meer dan een maand nog altijd niet terug. Ik krijg (loze) beloftes dat ik ze snel zou terugkrijgen, maar tot nu toe: noppes. Had ik ZELF de import taxen betaald, had ik ze reeds terug kunnen vorderen van de Belgische douane! Pitney Bowes weigert gewoon te antwoorden op mijn mails. Ik ben ZEER ontevreden over GSP en weiger het nog te gebruiken. Als ik iets wens, contacteer ik op voorhand de verkoper of hij het zonder GSP wil versturen. Als hij dit niet wenst (wat ik tot nu toe nog niet heb meegemaakt) koop ik het item niet. Maar zo goed als alle verkopers zijn bereid om te verkopen zonder GSP, wat veel minder problemen geeft. GSP moet gewoonweg afgevoerd worden! Het is niet meer of minder dan een commerciële constructie waar zowel Pitney Bowes als eBay financieel beter van worden. Voor de koper is het gewoon duurder dan de verkoper laten versturen en zelf import taxen te betalen!