In principe kan je er weinig aan doen,zeker als je met Pay Pal betaald, want dat is volledig geintregeerd met GSP.
Wat je wel kan doen is voordat je meedoet aan de veiling, contact met de koper opneemt, en de situatie uitlegt, dat je niets met GSP te maken wilt hebben. Ik heb zelf de indruk dat verkopers aldaar onder " commerciële druk" worden gezet om mee te doen aan het GSP programma. Want het heeft " zoveel voordelen" voor een koper om te kopen binnen het GSP, dus dat moet wel beter zijn. Nou dikke neus dus, het is niets anders meer dan extra provisie binnen halen, onder het mom dat het gemakkelijk kopen is voor de koper. Daarnaast is het een grijs gebied hoe de invoerrechten tot stand komen, en administratief afgehandeld worden. Als koper heb je met GSP totaal geen grip op de afhandelingsmethode. Immers, je krijgt geen facturen, of administratie van het GSP programma te zien.

Ik ben geen advocaat, maar wat ik wel weet is dat IK verantwoordelijk ben voor invoer van goederen in Nederland. Dit is wettelijk vastgelegd. Waar bemoeit Ebay en derden zich dus mee!
Afgezien daarvan, kan ik als ondernemer de btw bij invoer niet meer terugvorderen, omdat ik bij binnenkomst in Nederland geen btw factuur meer ontvangt. Het product voor een ondernemer wordt daardoor dus 21% duurder(!)en kan in veel gevallen dan niet meer interssant zijn om door te verkopen.
Ebay zou de regeling moeten aanpassen; of je kiest voor GSP bij aankoop, of je kiest er voor om de invoerrechten zelf te regelen.

Het wordt tijd om als Ebaykopers een vuist te gaan maken tegen deze waardeloze rot regeling. Wellicht dat we via dit platform kopers moeten gaan mobiliseren om GSP een halt toe te roepen, of op z,n minst aan te laten passen, dat jezelf een keuze kan maken.

GSP, WEG ER MEE!!!