Onterechte invoerrechten dankzij GSP

Zag begin oktober iets op e-bay (USA) dat ik wel wou hebben.

Er was nog niet geboden dus ik was de eerste bieder. Aangezien ik weet dat de NL douane invoerrechten rekent vanaf 22 euro bood ik tot een maximumbedrag van (omgerekend) 21 euro. Hoewel er andere bieders waren, won ik uiteindelijk de veiling voor minder dan 18 euro.

Wil betalen en opeens staat daar leuk vermeld: inklaringskosten: $ 15.

Contact opgenomen met e-bay NL en na een eerste waardeloze reactie te hebben afgewimpeld kreeg ik iemand aan de telefoon die me ook duidelijk maakte dat dit iets van e-bay USA was en ze eigenlijk niets konden doen. (Volgens deze was het ook niet invoerrechten, maar andere administratieve kosten -- Bull**bleep**, want GSP rekent al extra (hoge) verzendkosten.)

Uiteindelijk betaald en toen werd uit de reactie van de verkoper duidelijk dat hij ook niet wist wat gaande was: hij was van plan het pakket gewoon naar mij te posten en had helemaal niet door wat GSP inhield. Uiteindelijk eind december het pakket gekregen.

Moet wel zeggen dat ik behoorlijk geïrriteerd ben dat GSP invoerrechten rekende over een pakket met een waarde van 18 euro, terwijl het tot 22 euro vrij is.

Weet iemand of ik ergens bezwaar kan aantekenen?