- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 08-11-2013 11:12
Gisteravond ben ik gebeld door een helpdesk-medewerker van Ebay over het probleem, dat ik aan de orde heb gesteld over Global Shipping Program.
Samenvatting van ons gesprek:
Als een koper via het Global Shipping Program (GSP) aan aankoop in Amerika doet en naast de aankoopprijs en de verzendkosten betaald voor GSP, zou het gekochte artikel zonder verdere kosten afgeleverd moeten worden.
De betaalde kosten voor GSP omvatten dus alle kosten voor uitklaring, inklaring, afhandeling, BTW en invoerechten. M.a.w. na de afhandeling worden de goederen "vrijgegeven" en kunnen zonder problemen binnen Nederland verzonden worden.
In dit forum wordt gesproken over extra kosten en deze zouden veroorzaakt kunnen worden, als de verkoper het artikel niet volgens de GSP regels verzonden heeft, bijv. via de "normale" verzending. Ik neem aan, dat alle goederen, waarvoor GSP-kosten betaald zijn, naar een speciaal adres in Amerika gezonden moeten worden en dat deze goederen van daaruit naar de diverse landen verspreid worden.
Mocht een koper na het betalen van de GSP-kosten toch verdere kosten moeten betalen, dan kunt U deze terugvragen bij Ebay, zo is mij verzekerd.
Een afrekening, waarop de betaalde BTW staat, zou ook verschaft kunnen worden.
Tot zover de medewerker van EBAY.
Mocht U dus na betaling van GSP-kosten toch nog aan bijv. Post.nl moeten betalen, wendt U dan tot EBAY.