- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 03-11-2013 11:13
Die gespecificeerde rekening kunt U niet krijgen van Uw verkoper. Hij berekent U immers geen BTW.
Als U in de bijv. de USA iets koopt kunnen daar de volgende kosten bijkomen:
Verzendkosten
Invoerrechten
Afhandelingskosten
BTW
U heeft het over invoerkosten, maar ik ik vraag mij af of daar de BTW inzit. Misschien kunt U het aan het betaalde bedrag herleiden. Nederlandse BTW = 21 % / Invoerrechten schat ik op 6%.
Als gemiddelde Nederlander begrijp ik overigens de tekst van EBAY.nl ook niet goed:
Afhandeling
Tijdens de afhandeling zie je de uiteindelijke kosten:
de objectkosten
toepasselijke douaneheffingen
belastingen
externe bemiddeling
Wanneer je met PayPal voor het object betaalt, vinden er 2 betalingen plaats:
Eerst een betaling aan de verkoper, bestaande uit de objectkosten en de kosten voor binnenlandse verzending.
Vervolgens een betaling aan de expediteur, bestaande uit de kosten voor internationale verzending en eventuele invoerkosten.
Na de afhandeling kun je de totale kosten en de betalingen aan de verkoper en de expediteur controleren op de pagina Bestelgegevens.
Het lijkt erop, dat je aan de expediteur alle ( eventuele ??) kosten/belastingen betaald, die nodig zijn om het pakje franco huis te mogen ontvangen. Een expediteur zou U (als particulier) de BTW ook in rekening moeten brengen. Wel geeft Ebay de wijze aan om een overzicht te verkrijgen, als antwoord op Uw vraag ??
Let op: Ik heb bij diverse Amerikaanse aanbieders gezien, dat zij een gefingeerde lagere waarde willen aangeven, maar de douane kan ook lezen en heeft de nodige ervaring met de werkelijke waarde van goederen. Dus ga bij de overweging iets te kopen altijd uit van de werkelijke waarde met de daarop gebaseeerde kosten/belastingen.
de verzendkosten (voor binnenlandse en internationale verzendingen)
eventuele invoerkosten