- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 01-03-2013 17:27
Beste Henk,
Het account is 28 februari aangemaakt, dat terzijde.
Ebay is erg streng op namaak en terecht. Ebay heeft in het verleden enorme claims gehad en nog steeds lopen er rechtszaken hierover. Het beleid is duidelijk. Veel mensen glippen er doorheen, uw 'vriend' heeft de pech te zijn opgevallen/getipt.
Dat PP direct is geblokkeerd is gedaan omdat ze bang zijn dat de verkoper de rekening leeg trekt en er geen geld meer is voor het geval er claims komen. Geef ze ongelijk, moet PP dan wel Ebay betalen voor de neppe klokjes van uw 'vriend'? Als ik een 'Armani' koop, waar dan ook, ga ik ervan uit dat deze echt is. Hier betaal ik immers voor. Als dat niet zo blijkt te zijn, krijgt de verkoper een claim via PP. PP moet mij wel in het gelijk stellen en het aankoop bedrag terug geven. Als de verkoper de rekening leeg heeft gemaakt komt het dus uit de zak van PP.
Op MP maakt uw 'vriend' duidelijk meer kans. Ondanks dat ze zeggen erg streng te zijn en samen werken met de politie is het aanbod van namaak enorm.
Uw 'vriend' is geacht op de hoogte te zijn van het beleid. Hiermee heeft hij dus bewust het risico gelopen en is gesnapt. De vraag of een waarschuwing niet eerder op de plaats zou zijn geweest is terecht, het antwoord zal onduidelijk blijven.
Dan ligt bij mij nog steeds de vraag waarom Hans niet zelf de vraag stelt. Als u een account kan aanmaken en de weg op het forum kan vinden, kan uw vriend dit toch ook? Komt op mij een beetje vreemd over maar goed, wie ben ik?
Henk, wens Hans succes!