Gekocht of toch niet?

Ik heb via de eBay veiling een pakket munten gekocht bij Muenzhandel Ortner(www.muenzhandel-ortner.de) voor 42,00 euro. Blij dat ik was, want het was een goed bod dat ik had gedaan. Ik kreeg de factuur toegestuurd inclusief 12,00 euro portokosten. De prijs die ik bedongen had was goed, dus die 12 euro konden er ook nog wel bij. Alles netjes via Paypal(gelukkig) betaald en dus wachten tot de ontvangst van het pakketje met DHL. Jullie raden het al, ik wacht nog steeds op het pakketje. Veel mails naar de verkoper, eBay en Paypal resulteerde dat ik mijn geld wel terug heb ontvangen inclusief de verzendkosten. Maar tot mijn grote verbazing, werdt hetzelfde pakketje munten weer aangeboden op eBay maar nu voor een prijs van 139,00 euro.Dit voorval is bijna gebruikelijk geworden bij deze verkoper, en eBay doet er niets aan.

Dus als je iets aanbied op de veiling van eBay en het hoogste bod bevalt je niet, gewoon niet versturen en wachten tot Paypal je verzoekt het bedrag terug te storten, en opnieuw aanbieden. Is dit nu de kopersbescherming die eBay je geeft?

Ik vraag me af of dit ook niet een oplichterspraktijk is.

U bent gewaarschuwd 😉