annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

BALCON/TUINEN - draadje nr 2.

Helaas is een van de leukste draadjes verdwenen. Allemaal gezellig over tuin en balcon, zonder narigheid en ruzie. Laten we dit hooghouden.

Lizz

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

Bericht 1 van 3.109
laatste antwoord
3.108 ANTWOORDEN 3.108

Net precies maar eens gras met wortel en al weggetrokken dat over het pad groeide.
Zeg maar gerust OP het pad.
Nooit geweten dat dat zo breed was. :O

Bericht 1371 van 3.109
laatste antwoord

bump

Image Hosted by ImageShack.us

handtekening
Bericht 1372 van 3.109
laatste antwoord

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Dit jonkie moet nog even op camouflagecursus. Photobucket - Video and Image Hosting
Photobucket
Bericht 1373 van 3.109
laatste antwoord

Projektje van vandaag, een nieuw hoekje gemaakt...:

Image hosted by Photobucket.com
Geke
Bericht 1374 van 3.109
laatste antwoord

Joh, Geke wat is dat leuk,heb je daar een spiegel tussen gehangen?
Heel apart en wat is jou hortensia mooi blauw.
Vorig jaar was hij bij mij ook zo blauw,maar ik ben vergeten om hem "hortensia blauw"te geven.
Dus dit jaar iets minder blauw ,jammer.

Image Hosted by ImageShack.us

handtekening
Bericht 1375 van 3.109
laatste antwoord

Oh, inderdaad een mooie hortensia! Ben ik wel een beetje jaloers op, die van mij bloeit helemaal niet. Photobucket - Video and Image Hosting
Photobucket
Bericht 1376 van 3.109
laatste antwoord

Wat een prachtig hoekje Geke...dat fleurt het schuttingdeel wel heel mooi op.:-x
Bericht 1377 van 3.109
laatste antwoord

Da's de grap: ik heb nergens schuttingen, alleen maar groene "wanden". Maar vorig jaar maakten de buren een vijvertje en daarvoor moest groen bij hen wijken en ontstond er een "gat" (op die plek aan onze kant stonden twee kweekkasjes, die inmiddels verdwenen zijn omdat ze door diverse stormen ernstig waren beschadigd). Door dat ontstane "gat" keek je ook richting ons terras en dat vond ik niet zo leuk. Direkt ook al overlegd met de buren dat daar iets komen zou...Dat heeft een jaartje geduurd, toen stuitte ik op "Julia" (het beeld) en die kreeg dus haar plaats daar, met een spiegel achter haar voor het speciale effect en een (zo mogelijk) speels scherm om de boel maar gelijk dicht te hebben (veiliger voor Julia ook, voetballers ;-)).
Op zich is het geen gek gezicht, vind ik ook wel....als je iets snel dicht wilt hebben kun je er ook voor kiezen een vlechtwerk neer te zetten met daar rieten matten tegenaan maar dat vond ik toch iets minder. We zullen zien hoe dit bevalt...het mooist was natuurlijk een flink hoge (tenminste 1,75) haag van Taxus, strak gesnoeid maar kom daar maar eens aan voor een redelijk prijsje... dus werd het de schutting...

Over de Hortensia:
die bos is nog veel groter....toen we hier kwamen stond er niets, maar ik ben nogal hortensiagek en kocht mezelf regelmatig een plant voor binnen. Eenmaal uitgebloeid snoei ik ze en poot ze in de tuin daar...er zitten ook van oorsprong roze tussen maar ik doe er helemaal niets aan...ze worden vanzelf blauw (het ligt aan de samenstelling van de grond welke kleur ze worden). Dit blauw bevalt me fantastisch natuurlijk 🙂 Als je je hortensia elk jaar snoeit zal íe nooit bloeien, ze bloeien op oud hout. Uitgebloeide bloemen in de winter laten zitten als bescherming voor de nieuwe knoppen en ze pas in het voorjaar weghalen, snoeien vlak onder het scherm, zodat je de knoppen niet weghaalt...dan moet het wel goed komen met je hortensia-die zal bloeien!

Voor we op vakantie kunnen is er nog veel te doen in de tuin, gisteren flink bezig geweest maar klaar zijn we nog lang niet...
Geke
Bericht 1378 van 3.109
laatste antwoord

Pracht hortensia Geke! Maar dat bloeien op oud hout gaat niet op voor alle soorten hortensia's. Ik heb 2 witte, die snoei ik tot ongeveer 30 cm terug, elk voorjaar. Ze zijn nu al zeker 2.50m met een waanzinnige hoeveelheid bloemen. Dat gaat door tot het vriest. De bloemen gaan later naar wit-groen verkleuren, dan kun je ze afsnijden en drogen.

En ja, dat blijven kopen als kamerplant eerst, hier nog zo'n gek 😄

Dit jaar bij zoon en kleindochter royaal hortensia's uitgedeeld.

Lizz

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

Bericht 1379 van 3.109
laatste antwoord

Ik ga wat hortensia's betreft maar opnieuw beginnen. Die ouwe eruit, een nieuwe in pot staat al klaar. En een betere plek waar ie groter kan groeien en ik minder hoef te snoeien. :-) Photobucket - Video and Image Hosting
Photobucket
Bericht 1380 van 3.109
laatste antwoord