Da's de grap: ik heb nergens schuttingen, alleen maar groene "wanden". Maar vorig jaar maakten de buren een vijvertje en daarvoor moest groen bij hen wijken en ontstond er een "gat" (op die plek aan onze kant stonden twee kweekkasjes, die inmiddels verdwenen zijn omdat ze door diverse stormen ernstig waren beschadigd). Door dat ontstane "gat" keek je ook richting ons terras en dat vond ik niet zo leuk. Direkt ook al overlegd met de buren dat daar iets komen zou...Dat heeft een jaartje geduurd, toen stuitte ik op "Julia" (het beeld) en die kreeg dus haar plaats daar, met een spiegel achter haar voor het speciale effect en een (zo mogelijk) speels scherm om de boel maar gelijk dicht te hebben (veiliger voor Julia ook, voetballers ;-)).
Op zich is het geen gek gezicht, vind ik ook wel....als je iets snel dicht wilt hebben kun je er ook voor kiezen een vlechtwerk neer te zetten met daar rieten matten tegenaan maar dat vond ik toch iets minder. We zullen zien hoe dit bevalt...het mooist was natuurlijk een flink hoge (tenminste 1,75) haag van Taxus, strak gesnoeid maar kom daar maar eens aan voor een redelijk prijsje... dus werd het de schutting...
Over de Hortensia:
die bos is nog veel groter....toen we hier kwamen stond er niets, maar ik ben nogal hortensiagek en kocht mezelf regelmatig een plant voor binnen. Eenmaal uitgebloeid snoei ik ze en poot ze in de tuin daar...er zitten ook van oorsprong roze tussen maar ik doe er helemaal niets aan...ze worden vanzelf blauw (het ligt aan de samenstelling van de grond welke kleur ze worden). Dit blauw bevalt me fantastisch natuurlijk
🙂 Als je je hortensia elk jaar snoeit zal íe nooit bloeien, ze bloeien op oud hout. Uitgebloeide bloemen in de winter laten zitten als bescherming voor de nieuwe knoppen en ze pas in het voorjaar weghalen, snoeien vlak onder het scherm, zodat je de knoppen niet weghaalt...dan moet het wel goed komen met je hortensia-die zal bloeien!
Voor we op vakantie kunnen is er nog veel te doen in de tuin, gisteren flink bezig geweest maar klaar zijn we nog lang niet...

Geke