Je bent verkeerd ingelicht. De BTW wordt ook over het douanerecht geheven.

En er geldt alleen een vrijstelling wanneer de winkelwaarde van het artikel (zonder verzendkosten) 22 euro of minder is (dus niet -zoals jij suggereert- wanneer de BTW onder dat bedrag blijft).

Mijn berekening was overigens nog 14 cent te laag (vanwege de afronding van het DR).

http://members.ebay.nl/aboutme/geldspeelteenrol

die belasting wordt alleen berekend over de verzendkosten + de waarde, inklaringskosten kloppen
ok de 17% komt er nog bij vanwege kleding
mijn ipod viel bij 2% douanerecht dus dat werd kwijtgescholden (bedrag kleiner dan 10 euro wat daaruit kwam)
19% btw wordt ook kwijtgescholden als het lager is dan 22 euro . . .

Gewone pakketjes worden nog wel op zaterdag bezorgd, maar aangetekend en waar voor betaald moet worden niet.

Bevatte jouw pakketje ook "Sneaker"?

17% douanerecht voor schoenen (over waarde + verzendkosten).
19% BTW (over waarde + verzendkosten + douanerecht)
16,75 inklaringskosten TNT Post.

Piw

dat is wel een beetje erg veel. . .
ik heb mijn pakketje gekocht, met een totaalwaarde van 160 euro (omgerekend) en daar moest ik 40 euro en 88 cent belasting + inklaringskosten over betalen

ik denk dat jij dan ook zoiets zal moeten rekenen tussen de 30 en 40 euro

Ongeveer € 66,15. Ik geloof niet dat er tegenwoordig nog pakjes bezorgd worden op zaterdag.

Ik heb vandaag ook post gekregen van TNT, bij de inhoudsomschrijving stond doodleuk 'Sneaker Gift, $50'
Nu moest ik dus mijn PayPal-betelingsbewijsopsturen. Totale waarde van 125.98 euro. Heb het maat meteen opgestuurd, hopelijk krijg ik snel mijn pakketje. Kan iemand mij vertellen of ik mijn pakketje zaterdag kan verwachten of volgende week pas en wat zullen ongeveer de kosten zijn die ik moet betalen aan tnt?

#193: :^O

die arme 'ambtenaren' worden gewoon helemaal gestoord van
al die eBayers die de gehele dag aan de telefoon hangen
om te vragen waar hun spullen blijven
die hebben niet eens de tijd meer over
om de inklaringen de afhandelen

Monique

Houdt de wet van drie in ere,
Wat ge stuurt zal driemaal wederkeren.

Ik geloof er helemaal niets van.