annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wacht al ruim een maand op pakketje uit Noord-Ierland

Ben nog maar 2 maanden actief op Ebay, dus alles is een beetje nieuw voor mij. Ik wacht nu al ruim een maand op 2 pakketjes van 1 dezelfde verkoper uit Noord-Ierland. Volgens hem liggen deze pakketjes bij de Nederlandse Douane, is dit plausibel? En welke acties moet ik ondernemen om te achterhalen waar mijn pakketjes zijn, bestaat er een telefoonnummer waar ik meer informatie kan inwinnen?

Ik heb een 10tal tweedehands sportshirtjes gekocht, dus erg spannend zijn de pakketjes niet. Ben ietwat onzeker over wat nu te doen, wat is het slimst?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Re: Wacht al ruim een maand op pakketje uit Noord-Ierland

binnen 45 dagen na aankoop een claim indienen bij PayPal wegens een niet ontvangen object, dat het bij de douane ligt is onzin!

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Ok, bedankt. Dus met die claim ben ik in ieder geval nog op tijd.

Erg vervelend dat dit gebeurt, want de verkoper heeft een zeer goede reputatie op Ebay en is naar mijn mening van goeder trouw. Ik zou dan voorlopig graag geloven dat het om een falen van het postbedrijf gaat.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Door de privatisering van het postwezen is de betrouwbaarheid afgenomen. In de regel komt iets nog wel aan maar wanneer is de grote vraag, soms komt het in het geheel niet. Een en ander is sterk afhankelijk van de regio en het gebruikte vervoerbedrijf.

Een andere narigheid is de vertraging die optreedt door de inklaring. Het verzendbedrijf stelt vast waarvoor en hoeveel betaald moet worden, vervolgens gaat het al dan niet naar de douane. Dit kan 1-4 weken extra duren.

Een bekend voorbeeld is bijvoorbeeld verzending vanuit de VS naar NL via de goedkoopste First Class Mail verzending. Deze post wordt weinig op inklaring gecontroleerd en is veelal in een week over. De duurdere Priority Mail International of zelfs de Express Mail International doen er veel langer over door de altijd uitgevoerde inklaring, gemiddeld drie weken.

Behalve dat de snelle verzendingen veel langer duren dan de langzame verzendingen zijn ze door de opgelegde douanekosten ook nog eens extra duurder. Helaas kiezen veel verkopers voor de duurdere methode vanwege het PayPal afbreuk risico.

In dit specifieke geval is er vanwege de vrijhandelsunie natuurlijk geen sprake van douane. Waarschijnlijk is er sprake van een langzame verzending of een probleem.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord