annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoopvoorwaarden / terms of sale

https://www.ebay.nl/pages/help/policies/selling-practices.html

EBay weigert mijn vraag te beantwoorden
Wat is de definitie van verkoopvoorwaarden volgens eBay
Volgens hun eigen regels moet de verkoper specifieke en duidelijke verkoopvoorwaarden vermelden in de advertenties
EBay negeert de verkoopvoorwaarden van een verkoper echter compleet en beslist alles klakkeloos in het voordeel van de koper
Ik heb inmiddels tot 10x toe gevraagd naar hun definitie van verkoopvoorwaarden maar nooit antwoord gekregen
Ze maken zich hierdoor schuldig aan misleiding en medeverantwoordelijk aan fraude en oplichting Dit aangezien hun geld ontvangen bij elk geschil beslist in het voordeel van de koper
Hun zijn niet gebaat bij beslissingen in het voordeel van de verkoper

Heb ik gelijk of niet ?
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Verkoopvoorwaarden / terms of sale

 
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Verkoopvoorwaarden / terms of sale

Van Ebay hoef je weinig te verwachten.

Ze hebben het voor zichzelf wel dichtgeregeld in de gebruikersovereenkomst (die je geaccepteerd hebt toen je lid werd).

Een stukje uit de gebruikersovereenkomst:

 

"Over eBay

eBay is een handelsplaats waar gebruikers vrijwel alles kunnen aanbieden, kopen en verkopen via allerlei verkoopvormen en op allerlei locaties.

eBay is niet de eigenaar van zaken die via de site van eBay worden aangeboden of verkocht en is niet betrokken bij de feitelijke transacties tussen kopers en verkopers. Het verkoopcontract is een rechtstreekse overeenkomst tussen koper en verkoper. eBay treedt niet op als een traditionele veilingmeester.

eBay geeft advies over prijzen, verzendkosten, verkoopvormen enzovoort, maar deze adviezen zijn slechts informatief bedoeld en jij bepaalt of je ze wel of niet opvolgt. eBay controleert de aanbiedingen of de content van gebruikers niet. eBay helpt door het gebruik van verschillende programma's geschillen op te lossen, maar eBay heeft geen controle over en biedt geen garantie voor het volgende: de kwaliteit, veiligheid of wettigheid van geadverteerde objecten; de nauwkeurigheid van de content, aanbiedingen of feedback van gebruikers; het vermogen van verkopers om objecten te verkopen; het vermogen van kopers om objecten te betalen; of dat een koper of verkoper een transactie werkelijk voltooit of een object werkelijk retourneert."

 

In de pagina's hulp en contact kun je het volgende vinden:

 

https://www.ebay.nl/pages/help/policies/selling-practices.html

onder het kopje voorwaarden en bepalingen geeft Ebay een opsomming wat volgens hen in een advertentie moet staan.

 

Ik ben een collega ebayer en geef je hiermee een aantal handvatten waar je hopelijk mee verder kunt.

Heb verder geen oordeel over de juistheid hiervan.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Verkoopvoorwaarden / terms of sale

Hun stellen regels op waar verkoper en koper zich aan dienen te houden
Natuurlijk heb ik alles doorgelezen
Op de ene pagina schrijven ze inderdaad alles wat jij hierboven vermeld op de andere pagina welke ik vermeld hebben ze het ook weer over regels
Het is vooral heel erg misleidend
Alleen al het feit dat hun mijn vraag over verkoopvoorwaarden niet beantwoorden en ik nu compleet genegeerd word doet mij toch heel sterk vermoeden dat ik een sterk punt heb
De kans is natuurlijk klein dat zo’n groot en machtig bedrijf zich om mij zorgen maakt
Maar ik ben van mening dat ik misleid en bedrogen ben en dat komt door de onduidelijke regels van eBay
Ik zal de Consumentenbond dan ook om advies gaan vragen
Wel bedankt voor je bericht
Bericht 4 van 4
laatste antwoord