annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Feedback afpersing mag van ebay?

Heb mijn vraag/opmerking/waarschuwing ook in het antwoordcentrum gezet maar denk dat het hier de juiste aandacht kan krijgen. (en misschien zelfs ooit een antwoord)



Een koper betwist dat ontvangen produkten (5 items) niet de produkten zijn die in de aanbieding op scans te zien zijn. Ik bied aan de items terug te nemen tegen volledige vergoeding van zijn aankoopbedrag. Ik vermeld wel dat ik niets kan scannen wat ik niet heb dus de verzonden items weldegelijk de items zijn die in de aanbieding te zien zijn.


Koper is na 2 mails geheel over de rooie en stelt: "Als U volhoudt dat dit de items zijn van de scans? Dan bewaar ik de scans en de items en geef U 5 keer negatieve feedback. Als U ERKENT dat U andere items hebt gestuurd dan kunt U ze terugkrijgen als U ook mijn portokosten betaald."


Ik kan natuurlijk niet erkennen dat ik andere produkten heb verzonden dan wat ik ingescand heb; wat ik niet heb kan ik niet scannen! Koper uit regelrechte dreiging met negatieve feedback zonder verder open te staan voor een ebay-waardige oplossing. Ongeacht wat ik zou doen: die negatieve feedbacks komen toch wel!


Ik heb natuurlijk ebay al geschreven onder vermelding van alle gegevens met de vraag of zo'n koper niet geweerd zou moeten worden van ebay (hij heeft dit geintje het afgelopen half jaar ook al bij een andere verkoper geflikt en die als dank negatieve feedback gegeven) en of de wellicht te ontvangen negatieve feedbacks -gegeven omdat ik niet op de afpersing van de koper inga- op een of andere wijze verwijderd kunnen worden.


Ik vraag me nu af of feedbackmanipulatie middels afpersing door ebay -zoals ook andere onverklaarbare zaken- gewoon geaccepteerd wordt.


Ok, verkopers zijn "vrij wild" maar het wordt nu toch wel echt te bont. Ben benieuwd.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Feedback afpersing mag van ebay?

Als een koper beweert dat het verkeerde item is binnengekomen dan ga je niet in discussie, je maakt excuus neemt gewoon de items terug en vergoed de koper. Simpel 😮

Een welles nietes spelletje schiet je geen donder mee op, dan kunnen mensen inderdaad boos worden.

Dat de koper eist dat retourkosten betaald worden is niet netjes, je kan hem/haar er alleen op wijzen dat die risicio bij de koper ligt en dat het graag of niet is.
Maar je zal dan vrijwel zeker negatief krijgen.

Of dit chantage is kan alleen ebay beoordelen aan de hand van de werkelijke emails tussen jullie.
Maar wat ik lees in de hulppagina's lijkt het me toegestaan.


Voorbeelden van toegestane feedback
Een koper betaalt voor een object en wacht een paar weken op de bezorging. De koper stuurt de verkoper vervolgens de volgende e-mail: "Het object is al laat. Als het morgen nog niet hier is, laat ik negatieve feedback voor je achter".

Een koper ontvangt een object en stelt vast dat het object aanzienlijk afwijkt van de beschrijving in de oorspronkelijke aanbieding. De koper dreigt negatieve feedback achter te laten, tenzij de verkoper toestaat dat het object kan worden geretourneerd tegen een vergoeding. 

http://pages.ebay.nl/help/policies/feedback-extortion.html

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Feedback afpersing mag van ebay?

Het gaat in deze kwestie om dwang tot PUBLIEKELIJKE ERKENNING VAN VOOROPGEZETTE FRAUDE! Voor hetzelfde geld kan een koper je dan dwingen middels dreiging met negatieve feedback en sterren om te erkennen dat je pedofiel bent of moslim extremist!


Het is toch te banaal voor woorden dat je iets moet erkennen dat niet waar is! En alles wat je op schrift stelt kan tegen je gebruikt worden en middels internet eenvoudig verspreidt of anderszins misbruikt worden.


Een slechte zaak als ebay dit soort ongein ook nog gaat toelaten!

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Feedback afpersing mag van ebay?

abeldoorn
Community-lid

Je zou ook kunnen zien dat de koper met erkennen bedoelt dat ie zijn geld terug krijgt, niet dat je moet erkennen dat je muslim bent of expres iets verkeerd hebt opgestuurd. Ik zou iets mailen in de trant van 'sorry als ik u blijkbaar iets anders heb gestuurd dan het door u verwachte product. Stuurt u het svp treug naar .....adres.....  en na ontvangst krijgt u uiteraard uw geld en de terug- porto retour.




Uiteindelijk is dat wat de koper wilt horen en wilt krijgen (geld). Dan hancdel je als verkoper profesioneel en zakelijk, gaat niet in discussie en verklein je je kansen op een negatief.



Gaat misschie tegen je gevoel in maar daar de kopers alle troeve in handen hebben (negatiefe feedback/schorsingsbeleid), kan je beter met honing smeren (ook al meen je er niks van) dan tegen je haren in strijken.


Bericht 4 van 4
laatste antwoord