annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper opent geschil, hij heeft pakket niet ontvangen. Hij reageert niet op mijn mails.

Hallo, Ik heb een LP verkocht aan iemand in Frankrijk. Ik heb het pakketje netjes verstuurd zonder track & Trace.

Ik heb dus geen bewijs. Nu heeft de koper na 2 weken een geschil geopend via ebay. De betaling aan mij is nu door paypal geblokkeerd en van ebay moet ik het geschil voor 20 april opgelost hebben. Ik heb de koper al diverse berichten gestuurd via ebay met de vraag het probleem op te lossen. Maar hij reageert nergens op. Wat kan ik nu doen?

Hele onderwerp weergeven

Wat verwacht je van de koper?

Hij heeft een geschil geopend waarin hij stelt het pakket niet ontvangen te hebben.

Hem vragen het probleem op te lossen, zoals je schrijft, lijkt me vreemd.

Of vraag je aan hem hoe jij als verzender het probleem kunt oplossen?

 

Het zal er hoogstwaarschijnlijk op neer komen dat je het aankoopbedrag en de verzendkosten zult moeten terugbetalen c.q. niet uitbetaald krijgt van Paypal. Kijk maar in de voorwaarden bij Paypal, bij geschillen zul je moeten bewijzen dat je verzonden hebt en dat het pakket is afgeleverd. Kun je dat niet dan trek je meestal aan het kortste eind. 

 

Zie met name punt 11.1 en 11.6 van de Paypal voorwaarden. Voor het gemak de link:

 

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/useragreement-full#11

Een vraag stellen