annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet met beslissing eens terugbetaling

 Goedendag,

Ik heb een voorwerp verkocht via Ebay aan iemand in Italie.

Er is betaald voor een standaard verzending (zonder tracking) Eigen keus van de koper.

Nu blijkt dat het voorwerp niet is ontvangen.

 

Via transactieproblemen heeft koper nu het bedrag retour ontvangen maar ik ben het daar niet mee eens.

In de advertentie staat duidelijk op eigen risico en dat koper mij niet aansprakelijk kan stellen.

 

Er is een kopersbescherming maar als iemand keist voor reguliere verzending is dat toch zijn eigen keus.

 

Middels deze verzendingmethode is de verkoper dus altijd de dupe. 

 

Waar is het recht van de verkoper in deze?

 

 

Graag ontvang ik uw antwoord.

 

Vriendelijke groet

Ingrid Kruizenga

 

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Hallo,

Dit is een forum waar collega Ebay-gebruikers proberen om andere Ebay-gebruikers te helpen met raad en daad.

Je bereikt hier geen Ebaymedewerkers.

Je kunt Ebay enkel bereiken via “Hulp en contact” onder- of bovenaan deze pagina.

 

Wat betreft je probleem:

Kijk maar eens bij "transactieproblemen oplossen" op de hulp en contact pagina, daar zul je zien dat de verkoper altijd moet kunnen aantonen dat een object verzonden is. Is dat niet zo dan beslist Ebay bijna altijd in het voordeel van de klager, ook al heb je iets anders vermeld in je advertentie je trekt altijd aan het kortste eind. Je conclusie is dus juist dat je altijd de dupe bent.

 

Kijk bijvoorbeeld maar eens in punt 4 het derde bolletje van deze pagina: 

http://pages.ebay.nl/help/buy/item-not-received.html

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Italie is vragen om moeilijkheden...

Je kunt beter die landen blokkeren in je aanbieding waarvan het vermoeden bestaat dat er gefraudeerd gaat worden ( en dat zijn er nogal wat!)

Je kunt ook de verzendkosten in aangetekend veranderen voor sommige delen van de wereld.

Speel op safe of loop een gigantisch risiko, en dat is dan wel voor jou.

In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik ook nog gevonden in de Ebay hulp en contactpagina's dat je geen uitsluiting van aansprakelijkheid mag opnemen in de advertentie. Volgens Ebay ben je dus illegaal bezig. Vandaar dat ze het bedrag hebben terugbetaald.

Zie :

http://pages.ebay.nl/help/policies/selling-practices.html

onder het punt voorwaarden en bepalingen.

Ik citeer:

"Je mag niet zeggen dat je er niet verantwoordelijk voor bent dat het object wordt geleverd of dat het wordt geleverd zoals beschreven. Stellingen zoals 'Ik ben niet verantwoordelijk voor het object na verzending' zijn niet toegestaan."

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos