op 09-07-2011 21:34
Beste allemaal.
Ik ben relatief nieuw met het verkopen op ebay. Ik heb zojuist een product verkocht aan iemand in Amerika voor 325 dollar. Deze heeft nadat hij het product heeft gekocht netjes het geld overgemaakt en bij paypal staat dat zijn adres bevestigd is, maar er staat ook het volgende: "De afzender van deze betaling is Niet-geregistreerd
De koper heeft ook 0 feedback. Kan het een probleem opleveren als ik het pakket naar deze persoon op stuur? Ik verstuur het aangetekend met tracking.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Als je doorgaat met verkopen in de VS dan raad ik je aan om altijd in "My eBay" (inloggen op eBay.com) bij "de sold items" het tracking number van TNT Post toe te voegen (begint met CC en eindigt met NL) aan je verkopen.
Bij shipper vul je USPS in (niet postnl of tnt). De zending is zo makkelijk direct te volgen vanuit eBay. Ook weet de koper dan waar hij/zij aan toe is en is de kans op fraude kleiner. http://www.usps.com/
USPS is trouwens extreem betrouwbaar; daar gaat niets mis.
Waar je verder rekening mee moet houden, is dat het makkelijk is voor malafide kopers om een Paypal-claim wegens fake goederen te openen. Ook al is het artikel 100% origineel: Paypal kiest vrijwel altijd de kant van de koper.Ik heb wel eens iets gekocht wat een vervalsing bleek: claim geopend en meteen van Paypal mijn geld teruggekregen. Ik hoefde het artikel niet eens naar de verkoper terug te sturen.
Ik verkoop zelf ook regelmatig naar de VS. Maar geen merkartikelen.
Paypal bellen: daar kom je niet verder mee. Het risico blijft hoe dan ook. Als je verstuurt, kies dan aangetekend pakket met tracktrace van TNT post.
-- Bewerkt door auxfinesherbes op 11 Jul 2011 1:41 CESTBij leveringen in de US heeft men, voor bedragen boven US$ 250, signature confirmation nodig, zoals beschreven hieronder.
"Signature Confirmation" is online documentation that can be viewed at the shipping company's website and indicates that the item was signed for on delivery.
Andere voorwaarden voor bewijs van verzending en levering zijn:
"Proof of Shipment" is online or physical documentation from a shipping company that includes all of the following:
The date the item is shipped.
The recipient's address, showing at least the city/state or zip code (or international equivalent).
"Proof of Delivery" is online documentation from a shipping company that includes all of the following:
The date the item is delivered.
The recipient's address, showing at least the city/state or zip code (or international equivalent).
Signature Confirmation as described below for payments of $250 USD or more
De koper is wel geregistreerd op eBay, maar niet bij PayPal. Uit de PayPal.com hulppagina:
Q: Some of my eBay customers don't have PayPal accounts. Can they still pay me with PayPal?
A: Yes. For a limited number of times, they can use a credit card to purchase the item through PayPal.
As a PayPal guest you can use your credit card, with guest checkout, up to 15 times to pay for things on eBay.
Om te weten of deze transactie in aanmerking komt voor verkopersbescherming, kijk op de PayPal pagina met de Transactiedetails van uw rekening en verifieer dat er aangegeven staat dat de transactie in aanmerking komt voor verkopersbescherming. U komt op de pagina 'Transactiedetails' door in te loggen op uw PayPal-rekening, daar 'Geschiedenis' te selecteren en vervolgens 'Details' of “Gegevens” te selecteren voor de transactie.
Een niet geregistreerde gebruiker is er met alle waarschijnlijkheid door eBay uitgegooid ofwel deze gebruiker had zelf geen zin meer in eBay.
In beide gevallen een negatieve indicator.
De tracking informatie van een TNT aangetekende zending naar de VS is onvoldoende voor PayPal.
Als u het geld al van PayPal afgehaald hebt wordt uw PayPal account gewoon negatief gesteld.
Daarna komen de collectors ofwel deurwaarders om te incasseren.
Een PayPal betaling ontvangen is een kwestie van vertrouwen. Dus een lid met zeer goede feedback en ditto aankoop historie kan je er op gokken.
Leveren aan een geschorste nuller is vragen om problemen.
Alleen een direct carrier met full tracking zoals UPS of FEDEX bieden een bescherming. Deze diensten zijn veel duurder dan de aangetekende TNT zending.
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik verstuur het aangetekend dus dan kan hij geen niet- ontvangst claim indienen toch? Hij moet namelijk ondertekenen als het pakket word geleverd.
Daarnaast staat het geld al op me rekening(directe betaling). Wat houd een niet geregistreerde gebruiker precies in? Want zijn verzend adres is namelijk wel bevestigd..
Heel erg bedankt!
Als de koper een claim voor niet-ontvangst bij PayPal indient heb je met deze verzendwijze geen enkele bescherming tegen het terughalen van de betaling.
Je bent dan je geld kwijt.
Verder moet je lang op je geld gaan wachten en het nodige aan PayPal afdragen.
Het kan ook allemaal goed gaan.
Het is eigenlijk heel simpel, als je je spullen en centen kwijt wilt moet je het gewoon opsturen, vertrouw je het niet doe het dan ook niet! gewoon het geld terug storten en de koper op de hoogte stellen.
Zonder een goede feedback geschiedenis hebt u niets om uw vertrouwen in een goede afloop op te kunnen baseren.
De toezegging van PayPal dat u sterk staat zegt niets.
Wat u nodig hebt zijn vaste criteria en die zijn nu niet duidelijk.
Maar de beoordeling van een claim blijft een gok en hoewel de meeste claims altijd door de koper worden gewonnen komt het ook wel eens omgekeerd voor. Maar dat is wel veel zeldzamer.
Kortom u staat sterk en u gaat het er op wagen.
Graag vernemen wij de uiteindelijke afloop.
Houdt u er overigens ook rekening mee dat de koper als PayPal een claim afwijst ook nog een beroep kan doen op een creditcard chargeback wegens niet geautoriseerd gebruik.
Nogmaals succes ermee.
p.s. hebt u zich wellicht afgevraagd waarom een Amerikaan bij u Nikes gaat aanschaffen waarvan bekend is dat die in de VS veel goedkoper zijn.
Laat me raden, het zijn collectors items.
Dat kan ook.
😉
-- Bewerkt door hetmoetnietgekkerwor.. op 11 Jul 2011 16:50 CEST
Hallo,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb vanochtend paypal gebeld en die zeiden als ik het aangetekend inclusief tracking heb opgestuurd via post NL naar het adres dat paypal aangeeft ik er vanuit kan gaan dat ik sterk sta als er een niet ontvangen claim wordt geopend..
Na uw reactie ben ik dus weer erg aan het twijfelen..
Het is dus het verstandigst om alleen in zee te gaan met mensen die wel postieve feedback hebben en zijn er nog andere indicatoren waar ik op moet letten?
Maakt het bijvoorbeeld uit of iemand gecontroleerd is of is niet geregistreerd ook in orde?
Nee, je staat dan niet sterk omdat er geen online handtekening voor ontvangst beschikbaar is met TNT.
Ik zag dat het om Nike schoenen gaat. In dat geval zou ik helemaal met klem afraden om ze op te sturen. Dit zijn hoog risico goederen. Doe je dat wel, dan is de kans levensgroot dat het volgende gebeurt:
Paypal boekt de betaling terug nadat je de Nikes hebt opgestuurd. Je Paypalsaldo is dan negatief. Je moet dit eerst aanvullen voordat je verder kan met handelen. Of het negatieve saldo wordt aangevuld met de opbrengst van je volgende verkochte paar schoenen. Dit geld ben je kwijt en er is geen enkele manier om het ooit nog terug te krijgen.
Voeg de koper toe aan je blocked bidders list:
http://pages.ebay.com/services/buyandsell/biddermanagement.html
Hallo,
Ik wil het ook aangetekend verzenden inclusief tracking via Post NL. Dit kost me wel 25,30, maar sta ik hierdoor wel sterk als er een eventuele niet ontvangen claim wordt geopend?
Alvast bedankt
Hallo,
Ik heb inderdaad al gekeken of ik paypal kon bereiken, maar die zijn morgen pas weer open. Ik bel morgen om te vragen of de aangetekende verzending van Post NL voldoende kan zijn.
Als ik meer weet post ik het gelijk!
Een dergelijke zending met online handtekening kost ongeveer 100 euro via UPS/FEDEX.
Juist door het grote prijsverschil is het antwoord op de vraag of POSTNL aangetekende zending in dit geval voldoende bescherming biedt zo belangrijk.
Probeert u daar van PayPal eens antwoord op te krijgen.
Dat zou helpen in uw keuze van verzending.
U kunt ze mailen of bellen.
Hallo,
Dus als ik het goed heb ben je als verkoper boven de 250 dollar nooit echt beschermd en moet je er maar vanuit gaan dat je koper betrouwbaar is? Tenzij je het met de direct carrier van UPS/FEDEX verstuurd?
Ik heb net even op de site van fedex/ups gekeken, maar kon niet direct de prijzen vinden. Heeft u een idee wat het ongeveer kost om een schoenendoos te verzenden met een gewicht van 1,7 kilo met online handtekening?
Nogmaals bedankt!
In eBay's streven om iedereen met PayPal te laten betalen kan dat nu zelfs zonder een geregistreerd lid te zijn. Deze informatie had ik nog niet, waarvoor dank.
Omdat er nu geen feedback historie is kan je niet beoordelen of deze koper ok is, maar laten we daar van uit gaan.
Blijft het punt van de online zichtbare handtekening die niet beschikbaar is voor een TNT aangetekende zending.
Heb reeds meerdere malen aan PayPal gevraagd of en wanneer de TNT (POSTNL) aangetekende zending bescherming bood tegen een claim voor niet-ontvangen.
Het antwoord daarop is nooit gegeven.
Wel blijkt uit de gebruikersovereenkomst en vooral de praktijk, bijvoorbeeld op dit prikbord en ook op vele andere sites, dat dit meestal niet het geval is.
Aan u de keus om nu wel of niet te versturen.
Succes.
Hallo,
In je mail staat het volgende: Signature Confirmation as described below for payments of $250 USD or more. Weet je toevallig of de handtekening bij aflevering hetzelfde is?
Ik ben er nu niet zeker of ik het pakket wel of niet moet verzenden en als ik dat wel doe of ik dan sterk in me schoenen sta bij een eventuele claim. Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Dankje voor je reactie!
Er staat inderdaad dat ik in aanmerking kom voor verkoperberscherming. Ik moet het pakket dan versturen naar het adres dat staat vermeld op deze pagina en ik moet bewijs hebben dat ik het pakket heb verzonden en en dat het geleverd is en ervoor getekend is.
Als ik het aangetekend verstuur naar het betreffende adres en het bewijs dat ik het heb verstuurd bewaar, is het dan veilig om het object te versturen?
Hartstikke bedankt!
Hallo,
Dankje voor de duidelijke uitleg!
Ik heb de gebruiker gemailt en gevraagd hoe het kwam en hij gaf het volgende antwoord:
Hi,
To my knowledge I registered for an account in order to purchase the sneakers. The only thing I didn't do was set-up a permanent PayPal account since I do not frequent EBay. Will this be a problem, since my payment is already confirmed?
Maar volgens jou is het dus belangrijk dat de koper een in ieder gevaal een aantal positieve feedback heeft? En dus geen pakketjes te versturen naar personen die niet geregistreerd zijn?
Nogmaals bedankt!!