annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

de onzin van Paypalkopersbescherming

2201wl
Community-lid

Als verkoper ben je al slecht af bij Paypal, maar wat me nu is gebeurt slaat alles.
Amerikaanse koper koopt en betaald item op 9 december. Hij betaald met Paypal. Ik verstuur het item aangetekend op 10 december. Op 14 december opent deze koper al een "niet ontvangen" geschil, waarna hij het op 16 december tot claim verhoogt. Ik maak aan de afdeling kopersbescherming van Paypal duidelijk dat dit pure fraude is en allemaal toch niet kan. Een item versturen naar Amerika duurt 10 - 15 dagen dus dit geschil is helemaal niet mogelijk. Je ontvangt dan standaard-berichtjes terug (probeer met koper te communiceren etc.) zonder dat ze verder naar de claim kijken. Op 19 december geven ze klakkeloos de koper zijn geld terug en dat terwijl het item pas 9 dagen onderweg is. Om gek van te worden. Ze doen echt alles om de kopers te paaien en de verkopers mogen betalen.

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Re: de onzin van Paypalkopersbescherming

kopersbescherming
Community-lid

Er is je zeker de mogelijkheid geboden om het verzendbewijs met bewijs van ontvangst te tonen.


Als je dat niet kan past Paypal gewoon de regels toe en die zijn duidelijk.



De kopersbescherming heeft dus wel degelijk zin.


Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Re: de onzin van Paypalkopersbescherming

2201wl
Community-lid

Hoe kun je nu een ontvangstbewijs tonen als het item nog niet aangekomen kan zijn. Dit bedoel ik nu. Ze kijken gewoon niet verder dan de claim. Als een Amerikaanse koper een geschil opent binnen 4 dagen na verzending vanuit Nederland dan weet iedere onozele gans dat het fraude is. Alleen bij Paypal doen ze net alsof ze dat niet door hebben.

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Re: de onzin van Paypalkopersbescherming

bhindriks
Community-lid

koperbescherming Paypal is waardeloos!!!!!!

Uitslag claim in mijn voordeel (ik ben koper): ik moet goederen retourneren naar de verkoper in de USA en krijg dan mijn geld terug.

Dat doe ik, maar dan gaat het mis met Track&Trace van TNT. Het houdt op met het bewijs dat de goederen zijn aangekomen in de USA. Paypal kijkt alleen naar T&T en ik krijg het aankoopbedrag niet retour.

Ik stuur verkoper een mailtje, hierop antwoordt hij dat hij de goederen in zijn bezit heeft. Verheugd meld ik dit bij Paypal en voeg schermafdruk van het mailtje als bewijs toe. Maar flinke domper, want dat is geen bewijs volgens Paypal. Zelf nemen ze nooit contact op met de verkoper. Pas na lang aandringen van mij sturen ze een mailtje naar de verkoper met de simpele vraag of de goederen in zijn bezit zijn. De verkoper reageert hierop niet. Dat is echter nog steeds geen aanleiding het aankoopbedrag terug te storten.

Na heel lang aandringen van mij stuurt Paypal opnieuw een iets dringender mailtje naar de verkoper met het verzoek binnen 3 dagen te reageren. In de tussentijd zijn deze 3 dagen echter weer verstreken en kreeg weer een mailtje dat negatief is beslist door Paypal, zonder enige opgaaf van redenen. Ik weet dus niet of de verkoper nu wel/niet en hoe heeft gereageerd.

In telefonisch contact geven de Paypal medewerkers aan volledig begrip te hebben voor mijn boosheid. Daar schiet je dus heel veel mee op.

Dus: hoezo kopersbescherming, kopersbescherming is waardeloos!!!!!!!!!!!

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Re: de onzin van Paypalkopersbescherming

religiousstatue
Community-lid

Kopers/verkopers bescherming?? Laat me niet lachen. Het zijn andere woorden voor de praktijken van Ebay/Paypal en dat is de klanten ( en dat zijn in eerste instantie de verkopers, kaal plukken. Ze veel laten betalen, ook voor service die er absoluut niet is. Ze hebben moderators en weet ik wat allemaal nog meer, maar stuur ze maar een vraag; Je krijgt of geen antwoord, of een brij van woorden, die niets te maken hebben met de vraag die je stelt. Het is werkelijk een grote schande dat dit bedrjf ongestoord, en ongegeneerd door kan blijven gaan met klanten het bos is in te sturen. Ik ben opgelicht door een koper in het buitenland. Ook deze man heeft een lek gevonden in het Ebay systeem en gebruikt dat met hulp en medewerking van Ebay om mij geld afhandig te maken. Ebay stuurt zoals gebruikelijk een aankodiging dat er een probleem is en ik moet reageren. Dat doe ik, ik stuur de keiharde bewijzen in, maar je raad het al, zonder ook maar een blik te werpen op de keiharde bewijzen, schrijven ze gewoon het geld van mijn rekening. Ondertussen stuurt een of andere medewerker van Ebay me een lang verhaal van ongeveer 1000 woorden maar met geen enkel antwoord op mijn vraag. En hij stuurt me naar paypal, om in aanmerking te komen voor verkopers bescherming. Beste mijnheer de klantenmoderator: hoe zou U het vinden als Uw bank zonder overleg uw schamele inkomsten van Ebay zou afromen en U daar achteraf pas van in kennis zou stellen? Hoe zou U het vinden als u navraag zou doen bij die bank en die zouden zeggen dat U bij de buren moet zijn, want dat die U kunnen helpen?  Zo werkt dit zeer slechte systeem, Moderators en klantenservice zijn er niet om je te helpen, nee ze hebben de opdracht je het bos in te sturen. Dat mag, dat is legaal, en niemand die zich daar aan stoort. Wilt U de bewijzen zien dat mijn klant de zaak belazerd? Via Ebay> laat het maar weten, ik kan je alles laten lezen. Beste mensen, zorg dat je je zaken goed voor elkaar hebt, want als er iets mis gaat, moderator of niet, van Ebay/Paypal heb he absoluut niets te verwachten

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Re: de onzin van Paypalkopersbescherming

stephanthecollector
Community-lid

kopersbescherming bestaat inderdaad niet dat heb ik gisteren weer eens mogen ondervinden, een koper die iets meer dan een week geleden aangaf dat een item niet was aangekomen, ik heb toen zonder verder te vragen meteen zijn geld terug gestort, wat schetst mijn verbazing! gisteren een week na dato kreeg alsnog een negatief voor mijn kiezen!



Dan denk ik ach ik geef het geld terug zonder een claim of geschil af te wachten en doe dus niet moeilijk over de teruggave krijg je alsnog een negatief.



Op deze manier is de lol er snel af, ik heb ebay verzocht dit te bekijken en eventueel de negatief te verwijderen, nu weet ik ook wel dat ik weinig hoef te verwachten van ebay want die geven alleen om de kopers!!!!



Ik ben het na gisteren flink zat mede omdat de koper ook nog eens mijn DSR omlaag heeft geholpen zelfs voor verzendkosten???? Het was toch niet aangekomen???????



Ik snap het allemaal niet meer hoor! Ebay doe er nu eens iets aan en ga de verkopers eens echt beschermen tegen dit soort kopers die het feedback systeem gebruiken als chantagemiddel want meer is het in mijn ogen niet een complete farce!!!!

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Re: de onzin van Paypalkopersbescherming

kopersbescherming
Community-lid

Mijn bijdragen aan dit draadje zijn meerdere keren ietwat verbeterd geworden. Ik hou me er dan maar bij dat eBay met PayPal best wel ingewikkeld is geworden en ook duur.



Bericht 7 van 7
laatste antwoord